خنک بودن، راز بهره وری

cooltech refrigeration package

با شروع اولین روز بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز به سراغ یکی از مهم ترین واحد پلنت فرآوری پتروشیمی یعنی بخش تبرید و خنک کننده میرویم. این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در فرآیند فرآوری محصولات پتروشیمی، حرارت به بالاترین حد میرسد و خنک ماندن تجهیزات برای حفظ عملکرد از اولویت های پکیج تبرید است.

صنعت تبرید

از نظر اهمیت استراتژیک، صنعت تبرید یک صنعت زیر ساختی است که نقش بسزایی در صنایع و فرآیندهای صنعتی متعدد از جمله نفت و پتروشیمی ایفا میکند.

عملیات خنک سازی

کمپرسور تبرید قلب تپنده سیستم تبرید بوده و بخش عظیمی از فرآیند تولید است. عملکرد پایین و خرابی سطحی میتواند پر هزینه باشد. داشتن راندمان مطلوب و پایدار موجب کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری میگردد. در برخی پلنت ها کمپرسورهای تبرید تا هشتاد درصد هزینه راه اندازی کارخانه را تشکیل میدهد.

دی اکسید کربن، دشمن زمین

دود کارخانه‌ها و ماشین آلات صنعتی حاوی دی اکسید کربن بوده که برای محیط زیست و لایه اوزن مخرب است، چیلرهای تبرید کول تک دی اکسید کربن تولید نکرده که برای محیط زیست میتواند خبر خوبی باشد.

پردازنده پایش وضعیت

عملکرد و بازدهی سیستم تبرید توسط پردازنده زیمنس انجام میگیرد، تمامی اطلاعات به صورت پارامتر دیجیتالی نمایش داده شده و قابل اتصال به کامپیوتر مرکزی برای ثبت و ضبط پارامترها میباشد.

منابع:

https://www.cooltech.fi/

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.