روز تلاشگران عرصه صنعت مبارک

روز جهانی کارگر

اول ماه می میلادی مصادف با 12 اردیبهشت شمسی، در جهان به عنوان روز کارگر نامگذاری شده است.

کارگر، در لغت به معنای کار کننده و کسی که در کارخانه یا کارگاه کار می‌کند و مزد می‌گیرد است. از نظر حقوقی کارگر کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌ السعی اعم از مزد ، حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کار فرما کار می‌ کند.

مشکلات کارگران

مشکلاتی که قشر زحمت کش کارگر با آن روبرو هستند شامل مسکن، بیمه،کمبود درآمد است و به دلیل تورم کشور با کمبود درآمد برای تامین نیازهای زندگی خود و خانواده هستند.

متاسفانه قانون کار کشور اتحادیه‌های آزاد کارگری را به رسمیت ‌نمی‌شناسد و به جای آن، تشکیل نهادهایی تحت عنوان شوراهای کار را پیشنهاد می‌کند. کارکرد این شوراها بر پایه قانون شورای اسلامی کار مصوب سال ۱۳۶۳ است که وظیفه آنها حل و فصل اختلافات کارگر و کارفرما است.

مهاجرت نیروی متخصص

چند سال اخیر ما شاهد موج گسترده مهاجرت نیروی متخصص به خارج از کشور هستیم، که باعث جذب نیروی کار از کشورهای همسایه گردیده است. دستمزد کارگران در داخل از کشور به مراتب از دستمزد یک کارگر خارجی بسیار پایین تر است و همین امر موجب اعتراضات کارگران به افزایش حقوقشان شده است.

تصور آینده ای که بخش های خدماتی آن توسط نیروی کار غیر ایرانی انجام شود برای نسل جدید تهدیدی تلقی میشود زیرا آینده خود را سست و شکننده میبینند.

دستان زحمت کش کارگران که چرخهای محور حرکت صنعت کشور هستند را میفشاریم و از زحمات آنان صمیمانه سپاسگزاریم.

روزتان مبارک

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%B2_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.