پدر فقیر، پسر فقیرتر

فقر و اختلاف طبقاتی موجب کاهش سفرها و اقامت شهروندان در چادر شده

معیشت یک شخص به تأمین نیازهای اولیه شامل غذا، آب، سرپناه و پوشاک زندگی اشاره دارد. معیشت به عنوان مجموعه‌ای از فعالیت‌های ضروری برای زندگی روزمره تعریف می‌شود که در طول زندگی فرد انجام می‌شود. چنین فعالیت‌هایی می‌تواند شامل تأمین آب، غذا، دارو، سرپناه و پوشاک باشد. معیشت یک فرد مستلزم توانایی کسب نیازهای یاد شده به منظور برآوردن نیازهای اساسی خود و خانواده‌اش است. فقیر شدن جامعه باعث مشکلاتی از قبیل بی کاری، تورم، نبود امکانات تفریحی برای افراد جامعه، و افسردگی می‌شود.

تورم

تورم یعنی باید برای خرید کالاها و خدمات، پول بیشتری پرداخت شود. و مردم که بی دفاع هستند باید بهای آن را پرداخت کنند.

هرم مازلو

آبراهام مازلو روان شناس مطرح انسان گرا معتقد بود هر انسانی برای خوشکوفایی (بالاترین مرحله هرم پنج گانه) در زندگی نیازمند تامین بودن مراحلیست که مانند زنجیر به هم متصل است و بدون طی کردن هر یک از طبقان پنج گانه به اوج هرم نمی‌توانید برسید.

نیازهای فیزیولوژیک زندگی

افراد اگردر برآورده شدن نیازهای فیزیولوژیکی خود که نیازمند تامین اقلام حیاتی زندگی و داشتن سرپناه و داشتن غذاست دچار کاستی شوند نمیتوانند در زندگی خود اثربخشی داشته باشند. قشر جوان کشور که اغب آنها تحصیلکرده هستند نیز در یافتن شغل مورد نظرشان با مشکل روبرو هستند و تا هنگامی که بتوانند به نیازهای اولیه و اساسی خود برسند، نمیتوانند به سایر نیازهای خود جامه عمل بپوشانند.

داشتن یک سرپناه

داشتن سرپناه و مساله مسکن اکنون به یک رقم بسیار زیادی از مخارج تبدیل شده و دستکم تا ۵۰ درصد هزینه خانوار‌های شهر تهران را اکنون به تنهایی خود بر عهده گرفته است.

حذف قشر متوسط جامعه

در این دهه اخیرافزایش تورم باعث ایجاد شکاف طبقاتی شدید شده، گویا قشر متوسط دیگر معنایی ندارد و پول دارها پولدار تر و فقیرها فقیرتر می‌شوند. طبق ارزیابی های آمار تورم در کشور، سرپرست خانوار باید تا ۶۵ درصد از درآمد را برای اقلام خوراکی هزینه کند. دولت به طور مداوم از افزایش درآمد‌های نفتی کشور سخن می‌گوید، این ادعا که نه تنها هیچ تاثیری بر جامعه نداشته بلکه هر روز آثار تخریبی بحران‌های اجتماعی با وضوح بیشتر دیده می‌شود.

سبک جدید تفریح

به دلیل گسترش فقر در کشور، داشتن تفریح و سرگرمی سبک جدیدی پیدا کرده، رزرو هتل و صرف غذا در رستوران برای قشر متوسط به یک رویا تبدیل شده و یا در سال محدود شده، در گذشته سکنی گزیدن زیر چادر اغلب برای افراد مجرد بود ولی اخیرا شاهد سکنی گزیدن خانواده ها در زیر چادر و به همراه آوردن غذا از منزل به دلیل صرفه جویی هزینه هستیم، همچنین در بیشتر سفرهای درون شهری که به شمال کشور ختم میشود شاهد ترافیکهای چند ده ساعته در بعضی مواقع میباشیم، چگونه میشود اسم این سبک وقت گذراندن در ترافیک را تفریح گذاشت؟

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.