پروپیلن در صنعت خودرو

پروپیلن pp و پلی اتیلن Pe در ساخت محصولات پلاستیکی نظیر خودرو استفاده میشود.

این روزها پلاستیک یا پروپیلن درزندگی انسان نقش بسزایی ایفا میکند، از کیسه های خرید که اقلام خریداری شده را در آن میگذاریم گرفته، تا ساختن قسمت های مختلف خودرو ، به نوعی جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان تبدیل شده است.

پلاستیک در وسایل نقلیه الکتریکی در سال 2024

در نمایشگاه وسایل نقلیه الکتریکی در شهر کلن آلمان قرار است تغییرات محسوسی در این کالای استراتژیک انجام میشود، هر ساله ده ها هزار شرکت در زمینه زنجیره تامین پلاستیک گرد هم می آیند تا به بررسی چگونگی استفاده پلاستیک درساخت خودروهای برقی بپردازند. در این نمایشگاه که به بررسی ماشین های برقی و آینده آنها در اروپا میپردازد، به نقش پلاستیک به عنوان ماده اصلی در ساخت بدنه این ماشینها میپردازد. طبق گزارش جدید (American Chemistry Council)ACC، به طور متوسط، پلاستیک کمتر از 10 درصد وزن خودروهای الکتریکی را تشکیل می دهد، اما تقریباً 50 درصد از حجم بدنه آن را تشکیل می‌دهد.

سودآوری از مواد اولیه پلاستیک

امروزه در کشور ما با توجه به وفور منابع نفتی و توسعه صنعت پتروشیمی در طیف وسیع و گسترده، توانستیم به یکی از قطب های صادر کننده مواد پلیمری و شیمیایی به سایر کشورها تبدیل شویم. که می‌تواند عامل سودآور و کمک کننده‌ای در چرخه اقتصادی کشور باشد.

صادرات پرسود برای صنعت کشور

بنابراین صادرات مواد اولیه پلاستیک یک تجارت پر سود برای اقتصاد کشور نیز محسوب می‌شود. به طوری که یکی از بخش های مهم تولیدی در صنعت نفت و پتروشیمی تولید مواد اولیه پلاستیک می‌باشد که اقلام صادراتی این مواد شامل پروپان، بوتان، پلی اتیلن سنگین، پروپیلن و غیره هستند.

مواد اولیه پلاستیک مبتنی بر پتروشیمی

از نفت خام به عنوان منبع اولیه مواد خام مبتنی بر پتروشیمی برای تولید پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. ابتدا نفت خام از طریق فرآیندی به نام پالایش، به بخش‌های مختلفی از جمله نفتا، اتان، پروپان و بوتان تجزیه شده و سپس به عنوان مواد اولیه در تولید پلاستیک استفاده می‌شود. اتان، پروپان و بوتان که از اجزای گاز طبیعی هستند در تولید مواد اولیه پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، اتیلن، ماده ای که از گاز اتان تولید می‌گردد، و یکی از پرکاربردترین عنصر در تولید پلاستیک است.

زیرساخت خنک کننده پلنت گاز

بهره‌برداری از منابع گاز نیازمند تجهیزات کارآمد و با کیفیت است که بهره وری را به حداکثر برساند، استفاده از کمپرسور تبرید کمک شایان به ذکری به خنک‌سازی فرآیند دارد و شرکت مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار به عنوان تامین کننده تجهیزات نفت و گاز در ایران ارائه دهنده کمپرسورهای تبرید به کلیه کارفرمایان صنعت گاز و نفت می‌باشد.

برتری خدمات پیشگامان تجارت و توسعه پایدار

اصلی ترین بخش یک سیستم تبرید کمپرسورهای تبرید هستند. این کمپرسورها، مبرد را با فشار نسبتاً کم از اواپراتور می‌کشند، سپس آن را فشرده کرده و در مرحله بعد به کندانسور تخلیه می‌کنند که در آنجا خنک شود. در این فرآیند مبرد قبل از فشرده شدن مجدد به سمت شیر انبساط و اواپراتور حرکت می‌کند. ما توانسته ایم با طراحی استاندارد و منحصربفرد واحدهای کمپرسور و تمامی عملکردهای این سیستم، همچنین استفاده از مبدل فرکانس، امکان صرفه جویی در انرژی را تا 18 درصد فراهم کند.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.