پیست هاکی، جایی برای فرشته‌ها!

پیست هاکی جایی برای فرشته ها

مقدمه

همانطور که پیش تر اشاره کرده بودیم، قصد داریم در سلسله مقالات وبلاگ پیشگامان تجارت و توسعه پایدار، شما را با ورزش هاکی روی یخ و خصوصا بانوان ورزشکار این رشته آشنا سازیم. به همین منظور امروز به سراغ معرفی فیلمی رفته ایم که در رابطه با همین دختران قدرتمند و پیست هاکی ساخته شده است. مستندی که با نام “جایی برای فرشته ها نیست” در یکی از پلتفرم های پخش آنلاین در دوره قرنطینه و کرونا، اکران شد.

پیست هاکی، جایی برای فرشته ها

هاکی روی یخ در ایران ورزش نوپایی است. علت این امر را عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای تمرینات باید دانست. خوشبختانه با ساخته شدن پیست یخ ایران مال و قرارگیری نام ایران در لیست کشورهای عضو IIHF این معضل حل شده و تیم ملی کشور عزیزمان موفق به حضور در صحنه های بین المللی برای نخستین بار پس از انقلاب شد. در همین زمینه از شما دعوت می‌نماییم مقاله زنان قدرتمند هاکی روی یخ را مطالعه فرمایید.
اما پیش از ساخته شدن این پیست، با توجه به نبود پیست یخ استاندارد، بازیکنان مشغول تمرین اینلاین هاکی بودند. تفاوت ورزش هاکی روی یخ و اینلاین هاکی را در این مقاله خواهید یافت. این دو ورزش، چندین تفاوت اصلی دارند که مهم ترین آن را در مدت زمان بازی، قوانین و تفاوت در محل بازی یعنی پیست، میتوان دانست.
البته در مقاله امروز، قصد پرداختن به محل انجام بازی‌ها را نداریم، بلکه به سراغ مشکلات پیش روی دخترانی رفتیم که به دنبال آرزوی دیرینه خود یعنی هاکی، قدم در راهی گذاشتند که نمی‌دانستند پایان آن چگونه خواهد بود.

مستند جایی برای فرشته ها نیست

این مستند، روایت سفر پر فراز و نشیبی است که پیش روی دختران سختکوش ایرانی برای رسیدن به مقام قهرمانی در مسابقات آسیایی قرار داشت. تماشای محرومیت های فراوان این تیم قدرتمند از نزدیک، سبب می‌شود دستاوردهای آنان را ارزشمندتر بدانیم چراکه این دختران عملا خلاف جهت رودخانه زندگی، شنا کردند و موفق شدند.. سام کلانتری، کارگردان این مستند، تلاش خود را به کار بسته تا حقیقت زندگی این دختران را بدون کوچکترین دخالتی به معرض نمایش بگذارد.

مستند جایی برای فرشته ها نیست
مستند جایی برای فرشته ها نیست

در این مستند به چگونگی تشکیل تیم و انگیزه های تک تک افراد آن پرداخته شده است. درحقیقت اشاره به مشکلات و معضلات زنان خصوصا زنان ورزشکار موضوع داغ و قابل بحثی است که در کشور ما چندان به آن پرداخته نشده. بنابراین پیشنهاد میکنیم چنانچه به ورزش هاکی و یا بررسی جایگاه زنان در رشته‌های ورزشی علاقه مند هستید، تماشای این مستند را از دست ندهید.

با دنبال کردن لینکدین، اینستاگرام و آپارات پیشگامان تجارت و توسعه پایدار می‌توانید با تمامی شاخه‌های فعالیت این گروه مهندسی و بازرگانی آشنا شوید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.