پیست یخ ایران‌ مال، ایران را عضو فدراسیون جهانی هاکی کرد!

با ساخته شده پیست یخ ایران‌مال شرایط عضویت در فدراسیون جهانی هاکی مهیا شد. عضویت در فدراسیون جهانی جدیدترین و بهترین اتفاق پیرامون هاکی روی یخ ایران است. این مهم سال گذشته و در جریان مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ (IIHF) که به میزبانی رم ایتالیا برگزار شد و با رای مثبت اعضای شرکت کننده به دست آمد.

ایران پس از یک قرن به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ درآمد

با ساخته شدن پیست یخ ایران‌ مال شرایط عضویت در فدراسیون جهانی هاکی مهیا شد. عضویت در فدراسیون جهانی جدیدترین و بهترین اتفاق پیرامون هاکی روی یخ ایران است. این مهم سال گذشته و در جریان مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ (IIHF) به دست آمد. این رویداد که به میزبانی رم ایتالیا برگزار شد، سبب گشت تا ایران پس از 100 سال، با رای مثبت اکثر اعضا، به عضویت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ درآید. 

IIHF سال 1908 تاسیس شد. اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و تیم‌های فعال در این زمینه، هرگز روی این رشته جذاب ورزشی در ایران حمایت و نظارت نداشته است. اما امروزه به لطف ساخته شدن پیست یخ ایران مال توسط شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار، چنین اتفاق مهم و برجسته‌ای امکان پذیر شده است. که سبب افتخار و سرور ماست. 

پیست یخ ایران مال، دلیل اصلی عضویت در فدراسیون جهانی هاکی روی یخ

هاکی روی یخ رشته‌ای است که به شدت وابسته به تجهیزات و زیرساخت‌های این ورزش می‌باشد. یکی از مهم‌ترین شروط عضویت در فدراسیون جهانی، در اختیار داشتن زمین اسکیت استاندارد بود. که متاسفانه تا پیش از این آن را در اختیار نداشتیم. با ساخته شدن پیستی با استانداردهای المپیکی در ایران‌ مال (پیست یخ ایران‌ مال، که البته می‌تواند کاربردهایی نظیر پاتیناژ نیز داشته باشد) شرایط برای عضویت در فدراسیون جهانی مهیا شد. به خصوص که نمایندگان فدراسیون جهانی هم از این زمین بازدید داشته و شرایط آن را به لحاظ استاندارد بودن تایید کردند.

کاوه صدقی، رئیس انجمن اسکیت هاکی، نماینده ایران در مجمع ایتالیا بود و در این زمینه بیان داشت:

علاوه بر تجهیزات، برای عضویت در فدراسیون جهانی هاکی روی یخ باید تعداد ورزشکاران سازمان یافته، تیم‌های فعال و وضعیت لیگ‌های داخلی را نیز گزارش می‌دادیم. در این زمینه از ورزشکاران تیم این‌لاین هاکی استفاده کردیم. این امر به منظور سازمان‌دهی ورزشکاران فعال در هاکی روی یخ زیر نظر فدراسیون اسکیت انجام شد. در واقع با اعتبار ورزشکاران این‌لاین هاکی که الان هاکی روی یخ بازان حرفه‌ای هستند. توانستیم عضو فدراسیون جهانی شویم.

منبع: فارس نیوز

درباره خدمات تفریحی و ورزشی اینجا بخوانید:
هاکی روی یخ

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.