دختران تیم ملی هاکی روی یخ تاریخ ساز شدند

دختران تیم ملی هاکی روی ایران

دختران تیم ملی هاکی روی یخ در تاریخ ماندگار شدند!

 

این تیتر جذاب که اخیرا در اخبار ورزشی بسیار تکرار شده، موضوع مقاله امروز ماست. دختران تیم ملی هاکی روی یخ ایران در مسابقات کاپ آزاد دبی شرکت کرد و با نتیجه نایب قهرمانی، این رقابت ها را ترک کرد. با ما همراه باشید تا درباره جزییات این مسابقات بیشتر بخوانید.

چرا “تاریخ ساز شدن” ؟!

به خاطر مشکلاتی که در زیرساخت های ورزشی رشته هاکی روی یخ در ایران وجود داشت، ما حدود یک قرن از عضویت در فدراسیون جهانی هاکی روی یخ محروم بودیم و به همین دلیل امکان حضور در عرصه‌های جهانی این رشته را نداشتیم. اگر میخواهید بدانید که چرا نام ایران در لیست کشورهای عضو IIHF وجود نداشت، به این مقاله سر بزنید. همچنین جواب این سوال در هایلایت استوری های اینستاگرام پیشگامان تجارت و توسعه پایدار نیز وجود دارد.
تمامی این اتفاق ها سبب شدند که در مهرماه 1400 بانوان رشته هاکی روی یخ برای اولین بار پا به عرصه های جهانی بگذارند و در این مسابقات با شکست دادن همتایان خود به مقام نایب قهرمانی دست یابند. به همین دلیل است که با سرافرازی بیان می‌داریم دختران قدرتمند ما تاریخ ساز شدند.

مسابقات کاپ آزاد دبی

این مسابقات در تاریخ 26 تا 28 مهر 1400 در امارات و شهر دبی برگزار شدند. در جریان این مسابقات 10تیم از کشورهای گوناگون در راستای آماده سازی برای شرکت در مسابقات جهانی قرقیزستان در اسفندماه 1400 به مصاف هم رفتند و ایران با مغلوب کردن روسیه و دبی به نایب قهرمانی این دوره نائل گشت.
مسابقات در دو پیست یخ دبی مال و پیست یخ باشگاه النصر برگزار شد. در همین زمینه مربی تیم ملی هاکی روی یخ، کاوه صدقی، بیان داشت: “کیفیت پیست یخ ایران مال به مراتب از پیست دبی مال بهتر است” در ویدیوی زیر شاهد دقایقی از این مصاحبه با خبرگزاری جوان هستید:

شنیدن این صحبت ها از فردی که به عنوان مشاور آکادمی کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته اینلاین هاکی و آیس هاکی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است، برای گروه مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار مایه افتخار و دلگرمی و سرافرازی است. خوشحالیم که حسن انجام کار و پایبندی به تعهدات ما درنهایت منجر به چنین اظهارنظری شده است.

ترکیب تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایرانی

در این مسابقات اعظم السادات سنایی به عنوان کاپیتان و فائزه مدبر، الهام مدیر دهقان، فاطمه اسماعیلی، نگار خرم، هلیا سوهانی، عسل حیدری، مارال راسخ، نگار ارجمند، آذین قارونی، دیبا و دیانا فرزام نیا، صبا مظاهری، مرضیه سادات سیدقندی، فاطمه شاهسوند، حدیث پورهاشمی، زهرا رضایی، زهره حسنی، شبنم عرب، سوگل جوادیان، متین صیاد، آرزو ایزدی، مهشید محمدی، ملیحه خرم باقری و عطیه رضایی به عنوان بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران حضور داشتند.
فاطمه اسماعیلی گل فینال این مسابقات را به ثمر نشاند و موجب درخشیدن نام ایران در رشته هاکی روی یخ شد.

خوشحالی تیم ملی بانوان هاکی روی یخ
خوشحالی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان پس از                           شکست روسیه

برای این بانوان قدرتمند و کوشا برترین آرزوها را داریم. منتظر خبرهای بیشتر از این گروه در وبسایت ما باشید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.