صنایعی که نمی‌دانستید نیاز به فیلتراسیون صنعتی دارند – بخش دوم

فیلتراسیون صنعتی

فیلتراسیون صنعتی آب

اگر از خوانندگان قدیمی وبلاگ پیشگامان تجارت و توسعه پایدار باشید، حتما در جریان هستید که تامین پکیج های فیلتراسیون یکی دیگر از شاخه های فعالیت ما محسوب میشوند.
فیلتراسیون یا صافش، عملی است که در آن مواد شیمیایی، آلودگی ها و میکروب ها از حلال جدا میشوند. این پروسه میتواند تک مرحله ای یا چند مرحله ای باشد، برای آشنایی بیشتر با فیلتراسیون پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

دسترسی به آب تصفیه شده، نیاز جهانی

با عنایت به این حقیقت که درصد قابل توجهی از جمعیت جهان به آب پاک و سالم دسترسی ندارند، اهمیت وجود یک پکیج فیلتراسیون بیش از پیش بر ما آشکار میشود. اما تنها انسانها نیستند که برای ادامه حیات نیاز به آب تصفیه شده دارند. اگر دستگاه های مختلف خط تولید در صنایع گوناگون با آب نامناسب کار کنند بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و صنعت را متحمل هزینه های سنگین می نمایند. پیش از این در مقاله “صنایعی که نمیدانستید نیاز به فیلتراسیون صنعتی دارند” به سراغ معرفی صنایعی رفتیم که رکن اصلی کار خود را با آب انجام میدهند اما از نظر ما دور مانده‌اند. امروز به ادامه معرفی این صنایع میپردازیم. بنابراین اگر مقاله قبل را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد میکنیم ابتدا به آن سر زده و سپس خواندن این متن را ادامه دهید.

فیلتراسیون صنعتی آب
آب یعنی ادامه حیات!

معرفی صنایعی که نمیدانستید نیاز به آب تصفیه شده دارند

  • صنابع غذایی
    • رقم سرسام آور مصرف آب در صنعت گوشت
    هر منطقه ای بنا بر اقلیم خاص خود، آبی متفاوت با مناطق دیگر دارد. این تفاوت در رنگ، بو و مزه آب مشهود است. آب استاندارد برای آشامیدن رنگ یا بو ندارد. اما برای سرپا ماندن دستگاه های غول پیکر در کارخانه ها و خطوط تولید هم نیاز به آبی استاندارد داریم. این استاندارد بنا به نوع صنعت تعریف میشود. به طور مثال همه میدانیم برای تولید هر گونه ای از میوه و سبزیجات چه میزان بالایی آب مصرف میشود. اما آیا میدانستید برای تولید هر کیلوگرم گوشت حدود 50 هزار لیتر آب نیاز است؟! دسترسی احشام به آب سالم و تصفیه شده یکی از مهم ترین نکات در این صنعت محسوب میشود. چراکه تاثیر مستقیم روی بافت گوشت و قیمت نهایی آن دارد. به علاوه اگر احشام از آب نامناسب تغذیه کنند، مصرف آن برای انسانها با خطرات جدی از جمله مسمومیت و حتی مرگ همراه خواهد بود.
آب تصفیه شده در صنایع غذایی نقش کلیدی دارد
  • صنعت خودروسازی
    از آب مورد استفاده در کارواش ها برای شستشو خودروها تا آبی که برای ساخت تایر هر خودرو استفاده می‌شود، سبب شده تا این صنعت هم جزو صنایع پرمصرف آب محسوب شود. حدود 39 هزار لیتر آب برای ساخت هر خودرو شهری استفاده میشود! وجود یک پکیج فیلتراسیون متناسب با استانداردهای جهانی، در چنین صنعتی از مهم ترین موضوعات است.

 

  • صنایع کاغذ
    هدر دادن کاغذها تنها به معنای قطع درختان بیشتر نیست! شاید برایتان جالب باشد بدانید برای تولید هر یک ورق کاغذ در ابعاد A4 حدود 13 لیتر آب مصرف میشود! بسته به اینکه چه نوع کاغذی تولید میشود، چه میزان زبری یا لطافت دارد، چه رنگی دارد و در چه ابعادی است، استانداردهای لازم آب برای خط تولید تعریف میگردد.
فیلتراسیون صنعتی آب و کاغذ
صنعت کاغذ از صنایع پرمصرف آب است

 

درنهایت باید بگوییم، آب یعنی ادامه حیات! از هدر دادن این نعمت بپرهیزید و اگر هر سوالی در رابطه با نوع پکیج های لازم برای فیلتراسیون صنعتی خود داشتید، با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

لینکدین پیشگامان تجارت و توسعه پایدار 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.