فیلتراسیون جریان جانب

فیلتراسیون جریان جانبی

فیلتراسیون جریان جانب و کاربرد آن در صنعت 

فیلتراسیون جریان جانب نوع مهمی از فیتراسیون است که علیرغم تاثیر آن در تصفیه آب برج خنک کننده یا cooling tower اغلب نادیده گرفته می شود. با توجه به حساسیت برج خنک کننده و نقش کلیدی آن در خط تولید لازم است که همواره از کارایی صد در صدی این بخش اطمینان داشته باشیم. به همین منظور فیلتر کردن آب، با بالاترین دقت ممکن، پیش از ورود به برج از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که با افزایش کیفیت آب، موجب کاهش میزان رسوب در سیستم و بهبود کارایی و افزایش عمر تجهیزات می شود.

side stream filtration با چه نوعی از فیلترها سازگارتر است؟

همانطور که بیان کردیم برج خنک کننده باید تا جای ممکن آبی با بیشترین درصد خلوص و کمترین میزان مواد معلق را استفاده کنید. به علت دقت بالایی که در فیلتراسیون این آب لازم است، اغلب پیشنهاد میشود فیلتراسیون جانبی تلفیقی از چند نوع فیلتراسیون باشد. به طور مثال میتوان از یک فیلتراسیون توری و یک پکیج دیسکی استفاده کرد تا به بالاترین حد تمیزی برسید و ذرات بسیار ریز محلول در آب هم از بین بروند.
طرز کار فیلترهای دیسکی را پیش از این برایتان شرح داده ایم، میتوانید از طریق این لینک به مقاله موردنظر دسترسی داشته باشید.
فیلترهای توری نیز از صفحات سیمی برای از بین بردن ذرات معلق در آب استفاده میکنند. این دسته از فیلترها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً خودکار، تمیز شوند و به تنهایی با فشار آب کار کنند. لذا نیازی به برداشتن توری سیمی برای تمیز کردن دستی ندارد. نکته جالبی درباره این دسته از فیلترها وجود دارد و آن اشغال فضای بسیار کم است. بدان معنی که آنها می توانند در فضاهای کم عرض قرار بگیرند و همچنین این پتانسیل را دارد که تمام جریان را فیلتراسیون کند.

سخن آخر

پیشگامان تجارت و توسعه پایدار با در اختیار داشتن نیرویی مجرب میتواند بهترین مشاور شما برای تهیه پکیج های فیلتراسیون باشد و این سیستم ها را از سرتاسر جهان تهیه کرده و در کوتاه ترین زمیان در اختیار شما قرار دهد. در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید تا با سایر شاخه های فعالیت این گروه مهندسی بازرگانی بیشتر آشنا شوید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.