فیلتراسیون آب خاکستری

فیلتراسیون آب خاکستری

نیاز به فیلتراسیون آب خاکستری با توجه به شرایط آب و هوایی فعلی

در فصل تابستان و گرما به سر می بریم اما درهای رحمت آسمان رو به ما گشوده شده و اخیرا در مرداد ماه 1401 شاهد بارندگی هایی در سراسر کشور هستیم. اگرچه در برخی موارد این بارندگی ها منجر به ایجاد سیل در مناطقی شده اند و خسارات مالی و جانی را پدید آورده، اما در اخبار میشنویم که حتی با وجمود این بارش ها، همچنان آب پشت سدها از سطح استاندارد پایین تر هستند و خشکسالی رفع نشده است. ب
به همین منظور به سراغ معرفی آب خاکستری رفته ایم که آب سیلاب را نیز میتوان بخشی از این دسته بندی دانست. با فیلتراسیون آب خاکستری، حجم قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی میشود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم آب خاسکتری و کاربرد آن آشنا شوید.

آب خاکستری چیست؟

آب خاکستری فاضلابی است که از هر منبع خانگی به غیر از توالت‌ها حاصل می‌شود. این نوع از آب، تقریباً 60 درصد از فاضلاب خانگی را تشکیل می دهد. سیستم بازیافت آب خاکستری عمدتاً از آب دوش و وان استفاده می کند. همچنین می تواند آب حمام یا فاضلاب سینک و ماشین لباسشویی را جذب کند.
به فاضلابی که شامل زباله های توالت می شود، آب سیاه می گویند. از آنجایی که آب سیاه حاوی مواد مدفوع است، به هیچ عنوان برای بازیافت خانگی ایمن نیست. همچنین آب به دست آمده از سیلاب ها نیز آب خاکستری محسوب میشوند.

روشی برای پیشگیری از ایجاد سیلاب در بارش های عظیم
روشی برای پیشگیری از ایجاد سیلاب در بارش های عظیم

برخی از مزایای بازیافت آب خاکستری

  • در دوره های خشکسالی یا کمبود آب مفید است
  • باعث صرفه جویی در قبض آب شما می شود
  • با استفاده از این نوع آب، از هدر رفتن آب پاک جلوگیری میکنید
  • به صرفه جویی در مصرف گیاهان و سبزیجات در زمانی که ذخیره آب بسیار کم است، کمک می کند

شما میتوانید برای خودتان سیستم بازیافت آب خاکستری ایجاد کنید!

سیستم‌های بازیافت آب خاکستری، آبی را که در سینک‌ها، ماشین‌های ظرفشویی، دوش‌ها و حمام‌های خود استفاده کرده‌اید جمع‌آوری می‌کنند و سپس آن را تمیز کرده و مستقیماً به توالت، ماشین لباسشویی و شیر آب بیرون می‌آورند. بنابراین شما هم میتوانید برای خود یک سیستم بازیافت داشته باشید.
ساده‌ترین و ارزان‌ترین سیستم بازیافت آب خاکستری، جمع‌آوری آب دوش و حمام در یک سطل و استفاده از آن برای شستشوی توالت است. اما مراقب باشید که هرگز مخزن فلاش تانک را با آب خاکستری پر نکنید زیرا شروع به بوییدن می کند و ممکن است مکانیسم شستشو را با مشکل مواجه کند. راه ساده دیگر این است که آب ماشین لباسشویی را در وان با اتصال خروجی به وان جمع آوری کنید و از این آب برای باغچه استفاده کنید.

نیاکان ما آب باران را همواره جمع آوری میکردند
نیاکان ما آب باران را همواره جمع آوری میکردند

سیلاب و آب خاکستری

بارش باران اگرچه رحمت الهی محسوب میشود اما مدیریت نادرست این باران سبب ایجاد سیلاب و به وجود آمدن خرابی های فراوان خصوصا در مناطقی میشود که در نزدیکی رودخانه‌ها یا در شیب قرار دارند. در چنین شرایطی اندیشیدن تمهیداتی برای کنترل حجم بالای آب و استفاده از این آب برای مصارف کشاورزی در آینده، امری ضروری محسوب میشود.

فیلتراسیون آب خاکستری

امید است به زودی در کشور عزیزمان شاهد انجام فیلتراسیون آب خاکستری و استفاده مجدد از این آب باشیم. با توجه به تجربه شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار در امر تامین انواع پکیج های فیلتراسیون، در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه فیلتراسیون آب خاکستری داشتید، می توانید از طریق شبکه های اجتماعی از قبیل لینکدین و اینستاگرام ما را دنبال کرده و یا از طریق شماره های ثبت شده در پایین صفحه، همه روزه با مشاورین مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.