رویداد “ساری، پایتخت گردشگری 2022” و حرفهای ناگفته

ساری رویداد گردشگری

آشنایی با رویداد “ساری، پایتخت گردشگری 2022”

زیبایی و آب و هوای دل انگیز در کنار غذاهای خوشمزه سبب شده در هر تعطیلاتی ترافیک های ده یا دوازده ساعته را تحمل کنیم تا به شمال ایران و استان‌های مازندران و گیلان برسیم. تجربه لذت بردن از چشم انداز دریا و جنگل کنار هم، تفریحات آبی متنوع، فاصله سه چهار ساعته و اقامتگاه های لوکس، بخش بزرگی از پایتخت نشینان را هر آخرهفته به مازندران می‌کشاند. تعجبی ندارد که گاهی در جاده های زیبای منتهی به ساری و آمل، پلاک های شیراز، اصفهان، یزد و حتی سیستان و بلوچستان هم دیده می‌شود. میل به بازدید نگین سرسبز دریای خزر در وجود تمام ایرانیان نهادینه شده است.

رویداد ساری پایتخت گردشگری 2022
رویداد ساری پایتخت گردشگری 2022

ساری، اولین انتخاب اکو

همین ویژگی‌های کم نظیر سبب شده که مرکز استان مازندران به عنوان پایتخت گردشگری 2022 انتخاب شود. رویداد “ساری، پایتخت گردشگری 2022” فرصت بسیار مناسبی است که ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی این استان زیبا به معرض نمایش در سطوح بین المللی قرار گیرد و دروازه‌های توریسم بین المللی رو به این شهر زیبا گشوده شود.

ساری به عنوان نخستین پایتخت گردشگری توسط سازمان همکاری اقتصادی اکو انتخاب شده و این رویداد بزرگ در راستای تحقق یکی از مهم ترین اهداف اکو، یعنی رونق صنعت گردشگری ایجاد شده است. کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.

اهداف این طرح چه بوده است؟

اهداف اصلی این طرح را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • توسعه پایدار اقتصادی و فقرزدایی با ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری
  • افزایش توجه به طبیعت‌گردی
  • افزایش استانداردهای زندگی شهری
  • بالا بردن آگاهی عمومی از منابع و امکانات موجود در کشورها
  • معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی ناشناخته به مردم
  • ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری

 

صحبتهای سیف الله فرزانه درباره این طرح
سیف الله فرزانه در نشست مرتبط با این رویداد

نظرات مدیر گردشگری استان مازندران درباره این رویداد بین المللی

مدیریت کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بر عهده سیف الله فرزانه است. وی خواستار توجه ملی به مازندران برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی شد. وی درباره این رویداد بیان داشت: “در چنین رویدادی لازم است که تمامی دستگاه‌ها تکلیفشان را بدانند، در حالی که امروز کرونا، بهانه ای شده است برای دستگاه‌ها و نهادها که در مقابل این رویداد از مسئولیت شانه خالی کنند.”
او نگاه جامع و به دور از بخشی‌نگری را در موفقیت این رویداد مهم تلقی کرد. وی پایتخت گردشگری شدن ساری را عامل گسترش این صنعت در سایر شهرهای استان برشمرد. “ساری ۲۰۲۲ نیازمند گسترش زیرساخت و بسترسازی در تمام ‌حوزه‌هاست.”

حضور شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار در نمایشگاه گردشگری

شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار به عنوان اولین و تنها سازنده پیست یخ در ابعاد استاندارد در ایران پس از انقلاب، در راستای برخی اهداف خود، مبتنی بر ایجاد فضاهای خاص جهت جذب گردشگر، در نمایشگاه گردشگری سال 97 حضور داشت. قطعا وجود چنین فضاهایی که دارای ویژگی متمایزکننده‌ای هستند سبب رونق صنعت گردشگری می‌شود.
امیدواریم به زودی، سایر استان‌های کشور عزیزمان هم صاحب چنین فضاهایی شوند تا جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی اتفاق بیافتد. این امر سبب توسعه پایدار خواهد شد که از اهداف اصلی این مجموعه مهندسی است. ویدیوی حضور این شرکت مهندسی در نمایشگاه مذکور را از اینجا مشاهده کنید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.