راهکارهای تداوم جریان نقدینگی

راهکارهای تداوم جریان نقدینگی

رودخانه روان نقدینگی!

به یک رودخانه روان از نقدینگی بیاندیشید! حتی تصور چنین موضوعی در شرایط اقتصادی فعلی نیز جذاب است. حال باید بگوییم امروز شما را با روشی آشنا میکنیم که استفاده از آن، تصورتان را به واقعیت تبدیل میکند.
هنگام پیشبرد یک پروژه بزرگ، مهم ترین امر را میتوان بودجه بندی دانست. این مهم، یکی از ضروری ترین اموری است که مدیران پروژه با آن دست و پنجه نرم میکنند. تداوم جریان نقدینگی در بازه زمانی طولانی تر، ملموس تر است و نیاز به وجود آن بیشتر احساس میشود. اما شاید این اصطلاح برای شما ناآشنا باشد، لذا در ابتدا به معرفی cash flow میپردازیم.

جریان نقدینگی
                       جریان نقدینگی

Cash flow یا جریان نقدینگی

جریان نقدینگی را میتوان ورود و خروج پول به یک شرکت، پروژه، سازمان یا هر کسب و کار اقتصادی دانست. این جریان یکی از ارکان اصلی حیات هر کسب و کاری میباشد. Cash flow که در فارسی “جریان نقدینگی” ترجمه شده است، از آن جهت اهمیت دارد که میدانیم یکی از عوامل تعیین کننده موفقیت و یا شکست پروژه، تامین مالی آن پروژه است. بنابراین در پروژه های بزرگ که زمان ساخت طولانی میشود، داشتن دورنمایی از چگونگی به دست آوردن منابع مالی و تخصیص دادن بودجه به هر بخش، یکی از ارکان بسیار مهم است که اغلب بر دوش مدیر پروژه نهاده میشود.
به بیانی ساده می توان گفت، از قدیم، بزرگان ما را نصیحت کرده اند که دخل و خرجمان همخوانی داشته باشد! حال اگر بخواهیم انواع جریان نقدینگی را به سادگی شرح دهیم، باید بگوییم: اگر خرج بیشتر از دخل شود یعنی ما در جریان نقدینگی منفی قرار داریم و به زودی منابع مالی را از دست میدهیم، لذا پروژه ناتمام باقی میماند و یا کسب و کار با شکست روبه رو می‌شود.
و در مقابل اگر ورودی مالی و درآمد کسب و کار یا پروژه، بیشتر از خروجی باشد، جریان نقدینگی مثبت است و همه چیز به خوبی پیش میرود.

تداوم جریان نقدینگی یعنی تداوم پروژه
      تداوم جریان نقدینگی یعنی تداوم پروژه

 

حتما شما هم طی چند سال اخیر، متوجه تعدد پروژه های عظیمی در شهر خود شده اید که مدت هاست هیچگونه پیشرفتی در ساخت نداشته اند. به جرئت میتوان گفت، یکی از دلایل اساسی این اتفاق، مشکلات اقتصادی و درنتیجه، نبود منبع مالی موردنیاز برای اتمام پروژه ها است. در چنین شرایطی چه راهکاری، چاره گشا خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

تداوم جریان نقدینگی، تضمین کننده خیال آسوده شما!

راهکارهای تامین مالی اعتباری از مواردی هستند که پیش از این در سایت به معرفی آنها پرداخته ایم. تامین مالی پروژه به واسطه بانک ها و یا موسسات مالی معتبر خارج از کشور، یکی از تخصص های گروه مهندسی بازرگانی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار است که از طریق این لینک میتوانید به مقاله مربوطه دسترسی داشته باشید. همچنین ممکن است اصطلاحات دنیای اقتصاد شما را کمی سردرگم کرده باشد، پس به این لینک سری بزنید تا با تفاوت میان یوزانس و فایننس آشنا شوید.
اگرچه شرایط حساس کنونی منجر شده، پروژه های بسیاری با مشکلات مالی روبه رو شوند اما بهره گیری از تسهیلات یوزانس، میتواند تضمین کننده جریان نقدینگی شما باشد، تا بتوانید با خیالی آسوده و به دور از استرس های مالی، تنها به پیشرفت پروژه خود بیاندیشید. قابل ذکر است که سندهای مالی جابجا شده بین طرفین به دو مورد تقسیم میشوند که در مقالات بعدی به بررسی دقیق تر آنها میپردازیم.

به خانواده هزار نفری ptpgroup در لینکدین بپیوندید و با فالوو کردن ما در اینستاگرام از چالش ها و مسابقات مان باخبر شوید، تا هدایای نفیسی دریافت کنید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.