انعقاد الکتریکی، انقلابی در فیلتراسیون!

انعقاد الکتریکی

الکتروکواگولاسیون، از روش‌های نوین فیلتراسیون 

اگر از خوانندگان قدیمی و همیشگی مطالب وبسایت ما باشید حتما در جریان توانایی شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار برای تامین پکیج های فیلتراسیون به منظور استفاده در صنایع زیربنایی هستید. امروز با معرفی یکی از نوین ترین روش های تصفیه آب که به شکل اختصاصی روی آب فاضلاب انجام میگردد در خدمت شما هستیم. با توجه به بحران پیش‌رونده کم آبی، این روش قطعا در آینده طرفداران سرسختی خواهد داشت. الکتروکواگوالاسیون یک روش از انواع فیلتراسیون است که در این مقاله از آن با EC یا انعقاد الکتریکی یاد میکنیم. با ما همراه باشید.

 

انعقاد الکتریکی چیست؟

انعقاد الکتریکی (EC) یا راه حلی بنیادی و کاربردی در صنعت آب و فاضلاب، یک فرآیند تصفیه الکتروشیمیایی آب است که توسط صنایع مختلف استفاده می شود. این فرآیند ذرات آلاینده مانند یون‌ها، فلزات سنگین و کلوئیدها را با استفاده از بار الکتریکی، بی‌ثبات و جمع می‌کند.
در این فرآیند به طور معمول از یک آند و کاتد که توسط منبع برق DC تحریک می‌شود، استفاده میکنند. این عملیات، ذرات معلق را از آب جدا می کند و اجازه می دهد آن مواد حذف شده و آب شفاف باقی بماند.

نمونه ای از تصفیه آب به روش انعقاد الکتریکی نمونه ای از تصفیه آب به روش انعقاد الکتریکی

انعقاد الکتریکی چگونه کار می کند؟

به طور سنتی فرآیند الکتروشیمیایی، آندهای از بین رونده را به صورت الکترولیتی اکسیده می‌کند تا یون‌های فلزی آزاد شده، بتوانند منعقد کننده ها و آلاینده ها را بی ثبات کرده و امولسیون ها را بشکند.
از جمله مزایای بهره بردن از روش الکتروکواگوالاسیون برای فیلتراسیون آب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در فرآیند پساب مورد استفاده قرار میگیرد
  • طیف وسیعی از آلاینده ها را حذف می کند
  • از تجهیزات ایمن و ساده عملیاتی استفاده می کند
  • به طور معمول از آب های تصفیه شده با انعقاد الکتریکی مجدد استفاده شده و می تواند ضایعات را به حداقل برساند

 

                     انعقاد الکتریکی

این فرآیند الکتروشیمیایی به طور کلی کمی پییچیده به نظر میرسد اما با درنظر گرفتن اینکه در این روش سه مرحله مجزا انجام میگردد که شامل پدیده های شیمیایی و فیزیکی می شود، میتوان آن را ساده سازی و درک کرد.

مراحل انجام الکتروکواگولاسیون

این سه مرحله شامل موارد زیر هستند:

  1.  اکسیداسیون الکترولیتی و تشکیل مواد منعقد کننده در محل موجود
  2. بی ثبات سازی آلاینده ها، امولسیون ها، ذرات معلق
  3. ساختار لخته

البته لازم به ذکر است که پیچیدگی های فنی و مسائل عملیاتی، استفاده از روش انعقاد الکتریکی را علیرغم اثربخشی این کار محدود کرده است. جهت اطلاع از سایر روش های فیلتراسیون میتوانید با مراجعه به این لینک، مقالات پیشین ما را مطالعه فرمایید یا در لینکدین و اینستاگرام ما را دنبال کنید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.