از هوا به آب آشامیدنی برسیم!

تهیه آب آشامیدنی

تولید آب از هوا

تولید آب آشامیدنی در جایی که آب قابل شرب وجود ندارد، شبیه یک رویا به نظر میرسید اما پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده امروزه امکان تولید آب شیرین از رطوبت هوا وجود داشته باشد. شاید تعجب کنید اگر بدانید امروزه توسط رطوبت جو زمین، گرما و جریان هوا ، میتوان روزانه بین 1000 تا 20000لیتر آب آشامیدنی تولید کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا دریابید چگونه دسترسی به آب آشامیدنی تمیز، برای مناطق که به هیچ منبع آبی دسترسی ندارند، راحت تر شده است.

فن آوری تبدیل هوا به آب چگونه کار می کند؟

با کمک این فناوری تقریباً در هر جای دنیا می توان آب را از هوا برداشت کرد. واحد اصلی این سیستم از یک توربین استفاده می کند که هوا را از طریق مبدل حرارتی عبور می دهد، هنگامی که هوا خنک می شود ، چگالش انجام می شود کاهش دمای هوا به حداقل انرژی نیاز دارد. هنگامی که از دمای آن کاسته میشود به مرحله شبنم زدن می رسد و قطرات آب تشکیل می شود. سپس این قطرات در یک محفظه ذخیره آب جمع می شوند.
تولید آب توسط سیستم تولید آب از هوا به شرایط محیطی بستگی دارد. این شرایط محیطی شامل میانگین سرعت باد، دمای محیط و رطوبت نسبی هوا میشوند. برای اینکه سیستم تحت شرایط مختلف کار کند، توربین را می توان با محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، تطبیق داد، مانند تنظیم قطر پره و بالا بردن ارتفاع برج برای به حداکثر رساندن راندمان واحد.
این توربین همچنین می تواند با انرژی خورشیدی و یا سایر منابع انرژی ترکیب شود تا تولید آب را به حداکثر برساند. بنابراین خبر خوب این است که با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر میتوان به تولید روزانه 5000، 10000 یا 20000 لیتر آب آشامیدنی دست یافت.

 

تهیه آب آشامیدنی در آزمایشگاه
            تهیه آب آشامیدنی در آزمایشگاه

 

برای راه اندازی دستگاه تولید هوا از آب به چه مواردی نیاز داریم؟

• حداقل دمای هوا: 15 درجه سانتیگراد
• برای تولید انرژی از طریق انرژی بادی، سرعت باد 3 تا 18 متر در ثانیه

تولید آب از هوا چه مزایایی دارد؟

• با انتخاب گزینه های تولید انرژی از طریق خورشید یا باد، به سلامت کره زمین کمک میکنیم.
• برداشت مستقیم از آب مورد نیاز در جایی که برای تولید آب ، کاهش یا حذف هزینه های توزیع آب است
• امکان استفاده از آن در آب و هوای سخت کویری وجود دارد.
• میتوان از راه دور برای به روز رسانی، کالیبراسیون و همچنین عیب یابی اقدام کرد
• حداقل هزینه سرویس و نگهداری

دستگاه تبدیل هوا به آب
         دستگاه تبدیل هوا به آب

 

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام، از نزدیک با فعالیت های ما همراه باشید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.