آرانر، بدون آب، پر توان

District cooling technology

سیستم District Cooling یک سیستم خنک کننده مرکزی است و قدرت و توان بالاتر در تولید و حفظ دمای مطلوب در تجهیزات صنعتی بسیار مهم بوده و از توجه حائز اهمیتی برخوردار است.

از سوی دیگر میزان مصرف انرژی این تجهیزات خنک کننده نیز دارای اهمیت بسزایی در صنعت میباشد، هنگامی که دو محور اصلی یعنی توان به بالاترین و مصرف انرژی به کمترین حالت خود برسد میتوانیم بگوییم این دستگاه از بازدهی مطلوب برای خنک نگه داشتن واحد تولید برخوردار است.

عملکرد خنک کنندگی

برج خنک کننده با به جریان انداختن حجم وسیعی از آب به خنک سازی تجهیزات صنعتی کمک میکند، ولی مصرف زیاد آب (1.8 گالن آب به ازای هر هزار لیتر در ساعت تبخیر می شود.) از مضرات آن میباشد. سیستم District Cooling یک سیستم خنک کننده مرکزی است تکنولوژی جدید  شرکت آرانر با نام  خنک کننده منطقه ای (District Cooling) در عین بی نیاز بودن به مصرف آب، کمک شایان به ذکری در مصرف انرژی نیز میگردد.

نحوه کارکرد

برج خنک کننده در سیستم های خنک کننده مانند چیلر ها ، نقش کندانسور را ایفا میکند.  برخی چیلر ها از کندانسور خنک کننده هوا استفاده میکنند که مبرد توسط هوا و فن های با دور چرخش بالا خنک میشود، مانند فرآیند اسپیلت های خانگی، در برخی کندانسور ها برای خنک کردن مایع مبرد Refrigerant از برج خنک کننده یا Cooling tower استفاده میشود که با تبخیر آب ، باعث خنک کردن مایع مبرد میگردد.

 

صنایع مورد مصرف

کلیه صنایعی که نیاز به خنک ماندن و خنک شدن تجهیزات در اثر گرما میباشند از این تکنولوژی میتوانند بهره مند شود. صنایعی نظیر دیتاسنترهای اینترنتی، صنایع گوشتی، لبنیاتی، پلنت های گاز و پتروشیمی، خنک سازی گردش هوا در مراکز تجاری ،اداری و مسکونی قابل استفاده از این تکنولوژی هستند.

پیشگامان تجارت و توسعه پایدار، سازنده پیست هاکی روی یخ ایرانمال (اولین پیست یخ در ابعاد استاندارد در حال حاضرایران)

 

منبع:

https://www.watercorporation.com.au/Help-and-advice/Waterwise/Business/Cooling-towers-water-saving-tips#:~:text=Accounting%20for%20up%20to%2050,drift%20and%20make%2Dup%20water.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.