بهره‌وری با کیفیت آلمانی

در سیکل تبرید مرحله فشرده سازی گاز توسط کمپرسور انجام میشود، رویداد chillventa بهانه‌ای برای مرور فعالیتهای پیشگامان تجارت و توسعه پایدار در صنایع نفت و گاز است.

نمایشگاه Chillventa یک رویداد برجسته و پیشرو جهت آشنایی با تجهیزات به روز اروپایی به منظور افزایش کارایی انرژی، در حوزه ی فرآیند تبرید است، و به میزبانی شرکت مطرح زیمنس در آلمان- شهر Nürnberg برگزار می‌شود. همانگونه که در پست پیشین به کمپرسور و انواع آن پرداختیم و به چهار نوع رایج آن : پیستونی (حرکت متناوب)، پیپچشی(screw)،اسکرول، گریز از مرکز اشاره کردیم ، که در فرایند تبرید اولین مرحله آن فشرده کردن گاز است. امروز به بررسی پر کاربردترین کمپرسور از نوع پیچشی screw تبرید در صنعت نفت و گاز میپردازیم.

کمپرسور پیچشی(screw)

یک کمپرسور پیچشی با یک روتور نر و ماده کار می‌کند که هر یک در جهت مخالف می‌چرخند. این حرکت هوا را جذب می کند که با کاهش فضای بین روتورها فشرده می‌شود. سپس هوای فشرده به سمت خروجی منتقل می‌شود. که در دو نوع موجود است.

1. کمپرسورهای پیچشی بدون روغن (خشک): قابل استفاده برای ابزار دقیق و پزشکی بوده و به نسبت کمپرسورهای روغنی توان پایین‌تری دارند.

2. کمپرسورهای پیچشی روغن کاری شده: این نوع از کمپرسور امکان جابه جایی هوا با فشار بیشتر را دارد، همچنین به دلیل درگیری قطعات با یکدیگر باعث ایجاد اصطلاک و حرارت میشود و در این مرحله روغن به همراه هوا وارد هواساز می‌گردد.

کاربرد کمپرسور تبرید

واحدهای کمپرسور تبرید مبتنی بر نوع کمپرسورهای کمپرسور پیچشی(screw) قابل استفاده برای گازهای فریون، آمونیاک، پروپان، اتیلن، ایزوبوتان، پروپیلن، دی اکسید کربن و غیره می‌باشند. همچنین با در اختیار داشتن مبدل فرکانس شما میتواند مصرف برق خود را تا 18درصد کاهش دهید.

تامین کمپرسور با پیشگامان تجارت

کارایی و کیفیت دو شاخصه اصلی در تامین تجهیزات توسط گروه مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار در طراحی و ساخت کمپرسورهای گاز در صنعت سرمایش است. در پست های آینده به معرفی ادامه انواع کمپرسورهای مورد استفاده در صنایع می‌پردازیم.

https://www.linkedin.com/

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.