پاتیناژ و اسراری که نمی‌دانید

پاتیناژ

پاتیناژ و اسرار ناگفته

پاتیناژ این ورزش شگفت انگیز که ما را مبهوت توانمندی ورزشکاران‌ش میکند. دختران و پسرانی که با مهارت هر چه تمام روی یخ می لغزند، می چرخند و می پرند و بدون ذره ای لرزش فرود می آیند. تماشای ویدیو های پاتیناژ برای اکثر افراد جامعه در سنین مختلف جالب و سرگرم کننده است. ساعتها تماشای این ویدیوها ممکن است برای شما مانند چند لحظه به نظر برسد. با ساخت پیست یخ ایران مال رشته پاتیناژ یا اسکیت روی یخ نمایشی نیز وارد ایران شد و از طریق این لینک میتوانید به ویدیو یکی از اجراهای پاتیناژ که روی این پیست یخ صورت گرفته، دسترسی داشته باشید. امروز به بررسی نکاتی می پردازیم که شما هنگام تماشای یک اجرای پاتیناژ هرگز به وجود آنها فکر نمیکردید. با ما همراه باشید.

شروع پاتیناژ از سنین پایین برای شرکت در مسابقات جهانی ضروری است
شروع پاتیناژ از سنین پایین برای شرکت در مسابقات جهانی ضروری است

نکاتی از پاتیناژ که نمی‌دانستید

  • درحقیقت اگر شما بخواهید در مسابقات جهانی پاتیناژ و یا المپیک های زمستانی شرکت کنید، باید یادگیری این ورزش را از سنین بسیار پایین یعنی 5 یا 6 سالگی شروع کنید. ابته این موضوع به معنی عدم امکان یادگیری در بزرگسالی نیست. چرا که این ورزش هم مانند هر مهارت دیگری با تمرین و ممارست به دست می آید. اما شرکت در مسابقات جهانی و کسب مقام مستلزم آغاز آموزش در سنین پایین تر است.
  • پاتیناژ کارها در مسابقات بسیار زیبا به نظر میرسند چرا که لباس این ورزشکاران هم امتیاز مخصوص به خود را دارد. اما شما خبر ندارید، پاهای این ورزشکاران تا چه اندازه پر از کبودی، بریدگی و تاول است. همانطور که گفته اند گنج بی رنج به دست نمی آید و تاوان کسب مقام های برتر در مسابقات بزرگ، کبودی های بزرگ روی بدن این افراد است که دائما روی سطح خشن یخ به زمین میخورند.

 

پاتیناژکارها بعد از سالها تمرین همچنان به زمین میخورند!
ورزشکاران این رشته بعد از سالها تمرین همچنان به زمین میخورند!

 

  • چرخش در هوا و فرود بی نقص روی زمین تنها با داشتن عضلاتی قوی میسر میشود. بنابراین تمرینات پاتیناژ کاران تنها به پیست یخ خلاصه نمیشود. این افراد باید زمان زیادی را در کوهستان یا باشگاه های ورزشی بگذرانند تا عضلات پا و خصوصا مچ پا را تقویت کنند. بنابراین زمان بسیار زیادی از روز این افراد به تمرین میگذرد.
  • ممکن است سالها تلاش بی وقفه، اردوهای ورزشی و هزینه های سنگین صرفا به خاطر تیز نبودن تیغه کفش پاتیناژ از بین رود! کوچکترین تغییری در کفش مخصوص پاتیناژ تاثیر مستقیم روی عملکرد ورزشکار دارد. و اکثر پاتیناژ کاران پس از خرید یک جفت کفش جدید و یا تیز کردن تیغه کفش های خود تا چندین روز مداوم به زمین می خورند، حتی اگر سالها تجربه داشته باشند!

سخن آخر

در نهایت باید گفت تمامی ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند هرگز نمیتوان از احساس شگفت انگیز چرخیدن روی یخ چشم پوشی کرد. بی نهایت مفتخریم که با ساخت پیست یخ ایران مال واقع در بزرگراه خرازی سبب شدیم جوانان توانمند ایرانی نیز بتوانند این رشته جذاب و هیجان انگیز را تجربه کنند و لذت ببرند. به امید روزی که ایران عزیز علاوه بر رشته هاکی روی یخ، بتواند در رشته پاتیناژ نیز در مسابقات جهانی بدرخشد. از طریق اینستاگرام ما میتوانید به فیلمهایی که درباره این رشته ساخته شده، دسترسی داشته باشید.

سپاس از همراهی شما تا پایان این مقاله

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.