نکات جالب ورزش کرلینگ

ورزش کرلینگ

آنچه که از کرلینگ نمی‌دانستید

کرلینگ این ورزش جذاب که بر روی پیست یخ انجام می‌شود، پر از نکات جالب و عجیبی است که دانستن آنها خالی از لطف نیست. اما اگر نمی‌دانید کرلینگ چیست و به چه شکلی انجام میشود، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این مقاله را مطالعه بفرمایید. در ضمن ذکر این نکته ضروری است که خوشبختانه این ورزش هیجان انگیز بالاخره به سرزمین عزیزمان وارد شد. وجود پیست یخ ایرانمال که یک پیست استاندارد است، در کنار زحمات تمامی دستاندرکار این رشته، سبب شد یک ورزش مبتنی بر برف و یخ دیگر به لیست ورزش‌های کشور عزیزمان افزوده شود. اولین رشته در این زمینه، هاکی روی یخ بود که میتوانید از طریق این لینک به مقاله مرتبط با آن دسترسی داشته باشید.

یک بازیکن کرلینگ
                      یک بازیکن کرلینگ

 

نکات جالبی از ورزش کرلینگ 

  • همانطور که مشخص است، بازی کرلینگ بر پایه حرکت یک سنگ که با نام سنگ خارا شناخته میشود، پیش میرود. اما شاید ندانید که این سنگ بیش از 19 کیلوگرم وزن دارد. بنابراین حرکت دادن آن به سادگی چیزی که در تصاویر یا ویدیوها مشاهده میکنید، نیست!

 

  • رکورد جهانی گینس برای طولانی‌ترین مسابقه کرلینگ ، در پیست یخ انتاریو، در سال 2017 انجام گرفت. این مسابقه 105 ساعت و 6 دقیقه و 51 ثانیه بود، یعنی بیش از چهار روز!

 

  • طول یک پیست یخ استاندارد برای انجام ورزش کرلینگ حدود 45 متر است. یعنی حدود سه و نیم برابر یک اتوبوس مدرسه! و حرکت دادن و لغزش یک سنگ با وزن حدود بیست کیلویی روی این سطح، نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد.

 

  • کرلینگ از سال 1998 در المپیک‌های زمستانی حضور داشته است. جالب است بدانید کشور کانادا در طی این سه دهه، صاحب بیشترین تعداد مدال در این رشته ورزشی بوده. با در نظر گرفتن آب و هوای سرد و برفی این کشور پهناور، موضوع منطقی به نظر میرسد!

 

  • “آدم برفی” در ورزش کرلینگ یک نوع از شمارش امتیازهاست! اگر یک تیم موفق شود، هشت امتیاز دریافت کند اصطلاحا گفته میشود به “آدم برفی” دست پیدا کرد! به این امتیاز، هشت نهایی هم گفته میشود.

سخن آخر

ورود این ورزش جذاب، هیجان انگیز و خاص و باسابقه را به ایران تبریک میگوییم. امیدواریم به زودی شاهد برگزاری لیگ های قهرمانی برای رشته کرلینگ باشیم. روزگاری نه چندان دور آرزوی مشابه را برای رشته هاکی روی یخ داشتیم، که به لطف پروردگار و زحمات شبانه روزی تمامی افراد دخیل، محقق شد. لذا اطمینان داریم این امر برای رشته کرلینگ هم تحقق خواهد یافت. شما عزیزان میتوانید خواننده سایر شاخه های فعالیت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار در لینکدین و یا اینستاگرام باشید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.