قوانین جالب ورزش هاکی روی یخ

قوانین ورزش هاکی روی یخ

پنج قانون جالب درباره ورزش هاکی روی یخ

تا به امروز پست های زیادی درباره مسابقات هاکی روی یخ قرار داده ایم و حتما شما خوانندگان عزیز با مسابقات هاکی روی یخ تیم ملی ایران در مصاف با کشورهای سرآمد این رشته ورزشی آشنا هستید. امروز میخواهیم به بررسی جامع و کامل قوانین جالب مسابقه هاکی روی یخ از ابتدا تا انتها بپردازیم.

مهمترین بخش هاکی روی یخ، تجهیزات

کلاه ایمنی که یک ماسک صورت جلوی آن قرار گرفته است، برای تضمین سلامت بازیکنان الزامی است. همچنین چون بازی با چوب های مخصوص هاکی انجام میشود، خطر خرد شدن استخوان‌های پا در اثر برخورد چوب وجود دارد، لذا حتما باید از پد ساق پا بهره برد. وجود دستکش نیز به شما به عنوان بازیکن هاکی کمک میکند تا از دستان شما در مقابل سرما محافظت کند. اما بریم به سراغ معرفی قوانین بسیار جالب هاکی روی یخ که اصلا فکر نمی کردید، وجود داشته باشند!

صحنه ای از یک بازی هاکی روی یخ
        صحنه ای از یک بازی هاکی روی یخ

قوانین باورنکردنی بازی خشن هاکی روی یخ

  • برای هر بازی نیاز است 5 بازیکن و یک دروازه بان در تیم حضور داشته باشند. اما شما می توانید با تعدادی کمتر از این هم به مسابقه بپردازید. اما باید بپذیرید که در هرصورت شکسته خورده اید!
  • مربی تیم تنها اجازه دارد از طریق سکوها وارد نیمکت ذخیره شود و وارد شدن از سمت پیست یخ برای مربی ممنوع است و در صورتیکه این اتفاق بیفتد برای تیم خطا ثبت میشود.
  • اگر دو تیم شرکت کننده در مسابقه مساوی کنند. در انتهای بازی دو وقت اضافه به شما داده میشود تا یکی از تیم ها شانس برنده شدن داشته باشند. این اتفاق تنها در طی بازی های پلی اف می افتد.
  • استفاده از الفاظ توهین آمیز یا بدرفتاری های بدنی و کلامی باعث میشود، شما علاوه بر خطا، ده دقیقه از بازی محروم شوید.
  • توپ هاکی با نام پوک شناخته میشود. اگر هر کدام از مهاجمین به شکل عمدی با برخورد بدنها به یکدیگر باعث شوند، چوب دست بازیکن دیگر منحرف شده و پوک جابجا شود، خطای فاحش رخ داده است که در برخی موارد غیرقابل ببخش است!
نمونه ای از کفش هاکی روی یخ
    نمونه ای از کفش هاکی روی یخ

سخن آخر

بازی هاکی روی یخ یکی از خشن ترین ورزش های جهان است که بر پایه برف و یخ انجام میشوند. اما این امر به معنای نداشتن قوانین ظریف نیست! ما در اینستاگرام و لینکدین فعال هستیم و خوشحال میشویم شما عزیزان را همراه خود در این صفحات داشته باشیم. راستی شما چه قانون عجیب دیگری از هاکی روی یخ میشناسید؟

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.