فواید بازی هاکی روی یخ قسمت دوم

فواید بازی هاکی روی یخ

در مقاله قبل به تعدادی از فواید بازی هاکی روی یخ اشاره کردیم. در این مقاله قصد داریم به مزایای دیگر این بازی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

معرفی فواید بازی هاکی روی یخ

هماهنگی و تعادل را بهبود می بخشد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در هاکی روی یخ مهم می باشد، داشتن واکنش سریع در طول بازی است. در این بازی باید توپی که به سرعت برروی زمین در حال حرکت است را دریافت و به شخص دیگری پاس دهید. تمرکز روی آن مهارت ها، باعث بهبود تعادل کلی بدن و هماهنگی بالای دست و چشم می شود.

 

یادگیری ارتباط غیرکلامی

در بازی هاکی، با وجود استفاده از لباس و تجهیزاتی که روی صورت و بدن قرار می گیرد، شما باید بتوانید علاوه بر داشتن یک بازی سریع و مؤثر، از طریق حرکات بدن و تماس چشمی با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید.

 

یادگیری کار تیمی در هاکی روی یخ

هاکی در کل یک ورزش تیمی است که در آن افراد باید در عین داشتن سرعت بالا، هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. این ورزش، راهی عالی برای کودکان و نوجوانان است تا تلاش جمعی برای رسیدن به یک هدف مشترک را بیاموزند.
رنگ پوست، ظاهر، زبان، وضعیت اجتماعی و اقتصادی اهمیتی ندارد و تنها نکته مهم در بین آنها تعهد، تلاش، فداکاری و پایبندی به اصول اخلاقی جهت رسیدن به یک هدف مشترک در کنار یکدیگر است.

 

فواید بازی هاکی روی یخ

 

یادگیری احترام

یکی از فواید بازی هاکی روی یخ، آموزش مهارت های داشتن یک زندگی خارق العاده به کودکان و نوجوانان می باشد. یکی از آن مهارتها، ایجاد روحیه ورزشی است. منظور از روحیه ورزشی چیست؟
یعنی صرف نظر از اینکه تیم شما برنده یا بازنده باشد، هردو تیم پس از پایان بازی باید در مرکز زمین قرار بگیرند و به یکدیگر تبریک بگویند. به عبارت دیگر، تیم بازنده از تلاش های تیم برنده قدردانی می کند و با یکدیگر دست می دهند.
این کار نشان دهنده آن است که تیم چه برنده باشد و چه بازنده، احساس بدی نسبت به رقیب در خود ندارد.

یاد می گیرند بر مشکلات و سختی ها غلبه کنند

هاکی روی یخ، یک ورزش پر جنب و جوش و سرشار از بالا و پایین است. به عنوان مثال، هر تیم باید تا جای ممکن بتواند با گل زدن امتیاز کسب کند. اعضای تیم ممکن است احساس گیج شدن کنند و ضربات پنالتی نیز شاید تمام این مشکلات را بیشتر کند. در هر صورت شما همیشه این فرصت را دارید که اشتباهات قبلی خودتان را در بازی بعدی جبران کنید.
با کار گروهی یاد میگیرید با تمامی چالش هایی که ممکن است در هر بازی برایتان پیش بیاید مقابله کنید.
همچنین یاد میگیرید که چگونه باید نا امیدی ها و موفقیت هایتان را در این مسیر کنترل و مدیریت کنید.
غلبه بر مشکلات در هاکی روی یخ

 

آماده سازی ارزشمند و داشتن تفکر بلندمدت

این یک درس بزرگ برای زندگی است که از تمام ورزش ها دریافت می کنیم.
اشکالی ندارد که به یک لذت آنی دست پیدا نکنیم و در راه رسیدن به آن شکست بخوریم، دستاوردهای بلندمدت ارزش این صبر کردن را دارند!
بازی و ورزش به مروز زمان ذهن و روح شما را آماده می کند و باعث ایجاد موفقیت شخصی و همچنین موفقیت در زندگی می شود.

 

پرورش مهارت ذهنی و تمرکز

هاکی روی یخ یک بازی سریع و نیازمند سرعت عمل بالاست. هر حرکت باید در لحظه تغییر کند. این موضوع به تمام بازیکنان در آینده کمک می کند تا هر زمان نیازمند تصمیم گیری سریع بودند، بتوانند در لحظه بهترین تصمیم را بگیرند و در راستای آن اقدام کنند.

 

 

در کنار این موضوع مهارت تمرکز افراد نیز بهبود پیدا می کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد بازی هاکی روی یخ، این است که می توانید حتی در حین بازی رابطه علت و معلولی اتفاقاتی که بر روی زمین می افتد را درک کنید و مطابق با هر موقعیت و رویدادی، استراتژی موفقیت آمیزی را طرح کنید. این پرورش مهارت ذهنی و تفکر در زندگی شخصی شما نیز کمک می کند.

تصویرسازی ذهنی، یک ویژگی کاربردی دیگر است که در این مسیر به آن دست پیدا می کنیم. شما این توانایی را بدست می آورید که یک تصویر واضح در ذهنتان ایجاد کنید. این به آن معناست که در مواجهه با شرایط مختلف، شما یک برنامه عملیاتی جهت بدست آوردن یک هدف مشخص آماده می کنید.

 

هاکی روی یخ

 

پیشگامان تجارت سازنده اولین پیست یخ استاندارد در ایران

مهندسین و متخصصان شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار توانستند اولین پیست یخ استاندراد را در ایران واقع در ایرانمال ساخته و رونمایی کنند.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.