سیلندر نگهداری گاز اتیلن اکساید

اتیلن اکساید، که همچنین با نام اکسیران هم نامیده می‌شود، یک ترکیب آلی با فرمول C2H4O می‌باشد. این گاز بی‌رنگ قابل اشتعال دارای بوی ضعیف شیرین است و ساده‌ترین اپوکسید محسوب می‌شود. سه حلقهٔ موجود در ساختمان آن شامل دو اتم کربن و یک اتم اکسیژن می‌باشد.

پیش از نوشتن درباره سیلندر نگهداری گاز اتیلن اکساید بد نیست درباره خود گاز اتیلن اکساید بدانیم. اتیلن اکساید، که همچنین با نام اکسیران هم نامیده می‌شود، یک ترکیب آلی با فرمول C2H4O می‌باشد. این گاز بی‌رنگ قابل اشتعال دارای بوی ضعیف شیرین است و ساده‌ترین اپوکسید محسوب می‌شود. سه حلقهٔ موجود در ساختمان آن شامل دو اتم کربن و یک اتم اکسیژن می‌باشد. این ماده معمولاً به صورت یک مایع سرد و خُنک شده به کار گرفته شده و به همین صورت حمل می گردد. این ماده عمدتاً به عنوان پیش‌سازی برای گلیکول اتیلن و دیگر مواد شیمیایی دارای حجم بالا تولید می‌شود، اما در عین حال برای استریلیزاسیون نیز در پزشکی کاربرد دارد. اکسید اتیلن ایزومر استالدئید محسوب می‌شود. اتیلن اکساید در دمای اا درجه سلسیوس به گاز تبدیل می‌شود و در دمای پایین‌تر به شکل مایع می‌باشد و وزن مولکولی آن 45 گرم بر مول می‌باشد.

لزوم وجود سیلندر نگهداری گاز اتیلن اکساید

گاز اتیلن اکساید قابلیت نفوذ بسیار بالایی دارد ، به‌طوری‌که اجسام متخلخل را به راحتی استریل می‌کند. برای استریل کردن ابزارهایی که به رطوبت حساسیت نشان می دهند( وسایل فلزی ) ، مناسب می‌باشد. این گاز آلرژی زا و در غلظت 700 پی پی ام نیز بدون بو می‌باشد. یعنی در صورت نشت در محیط، توسط انسان قابل شناسایی نمی‌باشد. به تازگی یکی از عوامل سرطان زا محسوب شده و نیز مخرب لایه ازون می‌باشد. این گاز برای استریل کردن لوازمی که تحمل درجه حرارت 50-60 درجه سانتی گراد را دارند ، کاربرد دارد. همین موارد تاییدی بر لزوم وجود و ساخت سیلندر نگهداری گاز اتیلن اکساید است.

شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار با عنایت به فعالیت هایش درخصوص خدمات مهندسی و بازرسی و کنترل کیفی و اطلاع از محدودیت‌های موجود و بحران واحدهای تولیدی در سال های تحریم، با همکاری متخصصان بازرسی شرکتهای ذیصلاح و شرکت پتروشیمی به عنوان تنها متولی تولید گاز اتیلن اکساید، موفق به طراحی و ساخت سیلندر نگهداری از گاز اتیلن اکساید، برای نخستین بار در کشور گردیدند که کماکان و با موفقیت و بدون حتی یک مورد خطا یا حادثه، ادامه دارد و سبب تأمین نیاز واحدهای تولیدی فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف استریل شده است.

تعدادی از مشتریان این شرکت در زمینه کپسول های اتیلن اکساید:
شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، سوپا، صفا طب، عطا طب و …

در ویکی پدیا بخوانید.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.