روز جهانی کودک

روز جهانی کودک

کودکان ، آینده جامعه و جهان هستند.
امروز، روز جهانی کودک 29 آبان (20 نوامبر) متعلق به تمام بچه ها در سراسر دنیاست. کودکان باید در این دوران ، در کنار تعلیم و تربیت، از بی‌دغدغه ترین روزهای عمرشان استفاده کنند و برای پذیرفتن مسئولیت های بزرگ در آینده آماده شوند.

این ما هستیم که کودکان را رشد و تکامل می دهیم و می توانیم از آنها دانشمند، سیاستمدار، پزشک و معلم های فردا را بسازیم. این کودکان می توانند شرافت، خوبی و بزرگی از ما به ارث ببرند و یا جنگ، خشونت و ظلم را یاد بگیرند!

هیچ کودکی در دنیا نباید درگیر جنگ، خشونت، مسائل اقتصادی و … باشد. اگر کودکی خواسته ای دارد، نباید سرکوب شود. رفتار خشونت آمیز و قهری با کوکان نه‌تنها باعث آسیب به آن کودک می شود بلکه آینده جامعه را دچار خطر می کند. حتی درمان اختلالات رفتاری نیز خود تخصص روانشناسان کودک بوده و عملکرد تخصصی را میطلبد و نیازی به برخورد قضایی و جرم‌انگاری آن نیست!

تاریخچه روز جهانی کودک:

روز جهانی کودک اولین بار توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1954 اعلام شد. این روز دارای دو هدف بزرگ است:
هدف اول ، تشویق کودکان از هر نژاد، عقیده و مذهب به گذراندن وقت، آشنایی، دوستی و قدردانی از تفاوت های یکدیگر و هدف دوم آن، ترغیب دولت ها در سراسر جهان به توجه بیشتر به رفاه جوان ترین شهروندانشان است.
از دیگر اهداف این روز می توان به دسترسی تمام کودکان در سراسر دنیا به آموزش، مدرسه، ترویج صلح و احترام در بین آنها را نام برد.

 

منبع:
https://www.daysoftheyear.com

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.