روز جهانی مهربانی

روز جهانی مهربانی

در این روز می توانیم خیلی چیزها را به خودمان یادآوری کنیم. چقدر خوب است که مهربان بودن را در کنارهم تمرین کنیم.
مهربانی باید در کوچکترین کارهای روزمره ما نیز نمایان باشد، مثلا هنگام رانندگی، زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و … .
محبت و مهربانی هنگامی ارزشمند است که حق با ما باشد و قدرت در دست ما. زمانیکه ما قدرت مقابله را داشته باشیم اما رفتار و برخوردی منعطف، مهربان و صبورانه نشان دهیم.

مهربانی و داشتن رفتاری با گذشت به کودکان، جوانان و حتی بزرگسالانی که نظرشان مخالف ما است، حتی اگر نظر آن ها خلاف عرف و منطق باشد.
این روزها و اتفاقات اخیر برای همه مردم یادآور مسائل مهمی بود. ما یادگرفتیم در کنار هم فارغ از هر قوم، نژاد، زبان و تفکری مهربان باشیم. یکدیگر را دوست داشته باشیم و در هر حال نگران هم نوعمان باشیم.

این مدت تمرینی بود برای خوب بودن. بار دیگر یاد گرفتیم به هم احترام بگذاریم و با یکدیگر متحد باشیم. شانه به شانه کسانی قرار بگیریم که ممکن است با یکدیگر مخالف باشیم. اما یادگرفته ایم خشونت راه حل مشکلاتمان نیست.

مخالف نباید حذف شود، بلکه با مسالمت و همزیستی در کنار یکدیگر می توان تمام این اختلاف ها را حل کرد. با جنگ و خشونت هیچ مشکلی حل نمی شود. بلکه تمام مسائل پیچیده تر می شوند و در نهایت فقط ما میمانیم با ذهنی خسته و مملو از خشونت.

در روز جهانی مهربانی بد نیست باهم و در کنار هم تمرین مهربانی و همدلی کنیم. کرد و لرو بلوچ و ترک تفاوتی ندارد. این ما هستیم که با اتحاد در کنار یکدیگر قوی می شویم.

 

تاریخچه روز جهانی مهربانی چیست؟

روز جهانی مهربانی برای اولین بار به عنوان روز بزرگداشت سازمان جنبش جهانی مهربانی آغاز شد. این سازمان در سال 2019 به عنوان یک سازمان غیردولتی رسمی تحت قوانین سوئیس ثبت شد.

مجموعه ای از انجمن ها و موسسات مستقر در کشورهایی از جمله تایلند، بریتانیا، استرالیا و ایالات متحده در این کنفرانس به دلیل تعهد مشترک آنها به ترویج مهربانی در جامعه، کنار یکدیگر قرار گرفتند.

آن ها با بیانیه ” تعهد برای پیوستن به یکدیگر برای ساختن جهانی مهربان تر و دلسوزتر ” با یکدیگر شروع به کار کردند.
دلیل همکاری این انجمن ها با یکدیگر جهت بزرگداشت این روز، برجسته کردن کارهای خوب در جامعه با قدرت و مهربانی است.
با این حال که این روز در حال حاضر یک روز غیر رسمی است، اما امید جنبش جهانی مهربانی بر این است که این روز توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

 

منبع:
Days Of The Year

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.