روز جهانی معلولین

روز جهانی معلولین

12 آذر (3 دسامبر)، روز جهانی معلولین در سراسر جهان جشن گرفته می شود. این جشن از سال 1992 توسط سازمان ملل متحد اعلام شده است. هدف از این روز درک مسائل و مشکلات مربوط به معلولان، تلاش برای هر چه بهتر کردن شرایط زندگیشان و بهبود حقوق و رفاه افراد دارای معلولیت است.

چه اقداماتی در سال بین المللی معلولین انجام شد؟

در سال 1976، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سال 1981 را به عنوان سال بین المللی افراد معلول اعلام کرد. موضوع سال جهانی معلولین “مشارکت کامل و برابری” بود، درواقع این سازمان خواستار برنامه ای در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی جهت ایجاد برابری در فرصت ها و شرایط برای این افراد و همچنین بهبود زیرساخت ها برای رفاه و زندگی بهتر آن ها است.

 

در روز جهانی معلول چه کارهایی می توان انجام داد؟

15 درصد جمعیت در سراسر جهان دارای نوعی ناتوانی و معلولیت هستند یعنی حدود یک میلیارد نفر. در حالیکه در ایران هنوز گام مؤثری در راستای اطمینان از دسترسی افراد معلول به امکانات برابر با دیگر افراد ، برداشته نشده است.

این روز می تواند فرصت بسیار خوبی باشد جهت ارتقا دانش و آگاهی مان از این افراد، خواسته ها و نیازهایشان.
چقدر دنیا زیبا تر می شود اگر همه ما این موضوع را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مورد توجه قرار دهیم و بتوانیم از توانایی این افراد در هر جنبه از زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استفاده کنیم.

ایجاد بستر مناسب برای معلولین در ایران

چقدر خوب است اگر بتوانیم در ایران کمک کنیم تا بستر مناسبی برای رشد و تکامل این افراد ایجاد شود. هرکدام از این افراد دارای توانایی های منحصر به فرد و خاصی هستند که فقط نیاز است کشف، پرورش و از آن در راستای درست استفاده شود.

مراسم جهانی سال 2022 سازمان ملل در خصوص روز جهانی معلولیت
مراسم روز جهانی معلولین در سال 2022 حول موضوع کلی نوآوری و راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر خواهد بود که در سه گفتگوی تعاملی مختلف موضوعات زیر را پوشش می دهد:

نوآوری برای توسعه فراگیر ناتوانی در اشتغال (SDG8):

پیوند بین دانش و مهارت های مورد نیاز جهت دسترسی به یک شغل و داشتن آن، در یک چشم اندار نوآورانه به سرعت برای همه افراد در حال تغییر است.

نوآوری برای توسعه فراگیر معلولیت و کاهش نابرابری ها (SDG10):

نوآوری‌ها، ابزارهای عملی و شیوه‌های مناسب جهت کاهش نابرابری‌ها برای افراد دارای معلولیت در بخش‌های دولتی و خصوصی.

نوآوری برای توسعه فراگیر معلولیت:

به عنوان مثال ورزش بخشی است که در آن تمام این قسمت ها با هم یکی می شوند. ورزش می تواند مثال خوبی برای تمرین نوآوری، اشتغال و عدالت باشد.

 

منابع:

UN

DaysOfTheYear

Wikipedia

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.