روز جهانی مدارا

روز جهانی مدارا

25 آبان ماه روز جهانی مدارا (International Day for Tolerance) است. برخلاف تصور عموم مدارا به معنای چشم پوشی و کوتاه آمدن در برابر خطاها نیست، بلکه به معنای پذیرش این اصل است که تمامی انسان ها در هر نقطه از دنیا با وجود تمامی تفاوت های ظاهری، عقیده ای، زبانی و رفتاری این حق را دارند که در صلح زندگی کنند و هیچ کسی نتواند عقاید شخصی اش را بر دیگری تحمیل کند. روز جهانی مدارا برای توجه به حقوق بشر و پذیرش تنوع و برابری انسان ها در سراسر دنیا توسط سازمان ملل متحد در سال 1996 ایجاد شده است.

 

در این روز ها بیش از پیش به اهمیت این روز پی میبریم. روز جهانی مدارا یادآور صلح و پذیرش تفاوت ها در سراسر جهان است. چقدر جهان زیبا می شد اگر می توانستیم بدون سرکوب به حرف ها و خواسته های هم نوع هایمان گوش دهیم و این حق را به آن ها بدهیم که بتوانند نظر و خواسته هایشان را بیان کنند.

 

شکی نیست که جهان بدون مدارا، مکان خوبی برای زندگی بشر نخواهد بود و چنین جهانی نباید وجود داشته باشد. هر انسانی این حق را دارد که با هر نژاد، زبان، ظاهر و مذهب و بدون ترس از مخالفت، تمسخر و یا محاکمه نظر شخصی خودش را داشته باشد و بتواند در باره آن سخن بگوید.

 

تعریف سازمان ملل از مدارا:

سازمان ملل مدارا را احترام، درک و قبول تفاوت های موجود بین فرهنگ ها و هرچیزی که نشان دهنده انسان بودن ما است تعریف می کند.

 

تعریف یونسکو از مدارا:

بردباری و مدارا، پذیرش و قدردانی از تنوع فرهنگ ها در جهان، زبان و روش های انسان بودن ما است.

 

درکل روز جهانی مدارا برای آموزش و یادگیری این اصل است که همه ما در سراسر این کره خاکی فارغ از مذهب، نژاد، عقاید، رنگ پوست، زبان و … انسان هستیم و باید بتوانیم با احترام و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

 

منبع:
https://www.daysoftheyear.com/

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.