روز جهانی زنان کارآفرین

روز جهانی زنان کارآفرین

امروز 28 آبان ماه (19 نوامبر) روز جهانی زنان کارآفرین است. همه ما می دانیم که زنان تا چه اندازه نقش مهمی در جامعه ایفا میکنند.
زنان ایرانی تا امروز توانسته اند در سراسر دنیا ، از خود قدرت، شجاعت و توانمندی را نشان دهند. زنانی مثل مریم میرزاخانی، انوشه انصاری و پردیس ثابتی که یکی از هشت نابغه ای است که زندگی بشر را در زمینه ژنتیک متحول کرده است و … .

از زنان موفق در داخل ایران نیز می توان به نازنین دانشور مؤسس سایت تخفیفان، نورا نراقی نخستین قهرمان موتور کراس زنان ایران و لیدا فریمان نخستین زن تاریخ ورزش ایران که پرچمداری کاروان ایران در المپیک را عهده‌دار شد، اشاره کرد. همچنین بانوان کارآفرین کشورمان که با وجود قوانینی دست و پا گیر توانسته اند کارآفرین های برجسته شوند. بانوانی همچون تبسم لطیفی بنیانگذار استارتاپ (مامان‌پز) که شبکه ای از آشپزها در منزل هستند، و یا سیده فاطمه مقیمی ، نخستین زنی که مجوز شرکت حمل و نقل گرفته است.

بعضی قوانین موجود که همگی شاهد آن هستیم تا چه حد میتوانند مانع پیشرفت زنان شود. اما آنها با وجود تمام این محدودیت ها و قوانین باز توانسته اند رشد کنند و موفق شوند.
نیمی از جمعیت کشور ، شامل زنان است و میدانیم اگر بخواهیم جامعه ای مترقی داشته باشیم، بدون دادن فرصت برابر ممکن نخواهد بود.

چه بسیار بودند زنانی مانند نیلوفر اردلان بازیکن فوتبال و فوتسال که تجربه بازی و کاپیتانی در تیم ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران را داشت، اما در سفر تیم ملی فوتسال زنان ایران به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مالزی با مخالفت همسرش مواجه شد و نتوانست ، این تورنمنت را همراهی کند، یا سمیرا زرگری ، سرمربی تیم اسکی آلپاین زنان که متاسفانه به دلیل ممنوع‌الخروج شدن از سوی همسرش ، نتوانست در رقابت‌های جهانی ، تیمش را در سفر به ایتالیا همراهی کند.

قوانین دست و پا گیر و بدون پشتوانه منطقی مثل عدم اجازه زنان جهت راندن موتورسیکلت (درحالیکه نشستن در ترک آن برایشان آزاد است)، اجازه همسر برای تحصیل، سفر، کار، عدم اجازه زنان برای شرکت در بعضی رشته های ورزشی و … راه را برای بسیاری از آنان، سخت و گاهی رسیدنشان به هدف را غیرممکن میکند.
حال آنکه لازمه رشد و پیشرفت جامعه، اصلاح تمامی این قوانین و ایجاد برابری بین زنان و مردان در تمامی عرصه ها می باشد.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.