روز جهانی آزادی

روز جهانی آزادی

“آزادی” کلمه ای که این روزها مردم سراسر دنیا اعم از هر نژاد ، قوم ، ملیت ، مذهب و… و بویژه ایرانیان ، یکصدا آن را فریاد میزنند.
آزادی یک حق طبیعی و اولیه برای تمام انسان های روی کره ی زمین است. امروز روز جهانی آزادی است و در تمام دنیا به دلیل اهمیت این روز و مانند هر چیز خوب دیگری آن را جشن میگیرند.

 

منظور از آزادی چیست؟

آزادی یعنی هر انسانی در هر نقطه از جهان ، با هر آداب و رسوم و سنتی بتواند خودش برای زندگی اش تصمیم بگیرد. درواقع آزادی یعنی داشتن قدرت و حق تفکر ، تصمیم گیری، صحبت و عمل کردن بدون ترس و اضطراب از قضاوت و تهدید.

 

هیچ قانون و فردی نباید بتواند افکار و اعمال من را برای زندگی ام تحت کنترل بگیرد. هر انسانی می تواند تا جایی که انتخاب هایش به دیگران آسیبی نمیرساند خود واقعی اش باشد و مسیر زندگیش را خودش انتخاب کند.

 

اگر امروز در جایی زندگی می کنید که ترسی از ابراز عقیده تان ندارید ، شما بسیار خوشبخت هستید چرا که که آزادی به عنوان یک حق اولیه و اولویت در نظر گرفته شده است.

 

تاریخچه روز جهانی آزادی

روز جهانی آزادی برای بزرگداشت فروپاشی دیوار برلین در سال 2001 است که بین آلمان شرغی و آلمان غربی کشیده شده بود و این کشور را به دو بخش تقسیم کرده بود و درواقع سقوط این دیوار پایان کمونیسم در اروپای مرکزی و شرقی بوده است.

 

آزادی به تعریف سازمان ملل متحد:

هر انسانی حق داشتن آزادی عقیده و بیان دارد، که این حق شامل آزادی داشتن عقاید، دریافت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایده ها در تمام رسانه ها بدون درنظر گرفتن مرزها است.

 

آزادی به تعریف ویکی پدیا:

آزادی به معنای داشتن توانایی تغییر بدون محدودیت و یا داشتن قدرت و منابع کافی جهت تحقق اهداف خود بدون وجود موانع. آزادی گاهی با آزادی و خود مختاری به مفهوم “دادن قوانین خودمان به خودمان”، و داشتن حقوق و آزادی های مدنی بدون دخالت دولت همراه است.
از انواع آزادی های سیاسی که مرتبا مورد بحث قرار گرفته اند می توان به آزادی اجتماع، آزادی تشکل، آزادی انتخاب و آزادی بیان اشاره کرد.

 

منبع: سازمان ملل متحد

منبع: ویکی پدیا

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.