روز بیا بغل کنیم

روز بیا بغل کنیم

3 دسامبر (12 آذر) مصادف است با روز “بیا بغل کنیم”. این یکی از زیباترین مناسبت هایی است که می توان آن را جشن گرفت و به ما یادآوری می کند که مهربان باشیم، دوست بداریم و عشق بورزیم.

هرکدام از ما به نحوی در زندگیمان مشکلاتی داریم. هیچ انسانی زندگی سراسر خوشحالی و خوشبختی ندارد. اصل زندگی بر همین مبنا است. رنج، سختی، خوشبختی، پستی و بلندی همگی درکنار هم تعریف شده.

این روز برای ما یادآور مهربانی، همدلی و همدردی است. ما نمیدانیم کسی که از روبه رویمان می گذرد با چه مشکلاتی در زندگی اش در حال دست و پنجه نرم کردن است.
اگر می توانیم حال کسی را خوب کنیم چقدر خوب است که اینکار را انجام دهیم. گاهی انسان های اطرافمان با یک نگاه مهربان، با یک لبخند یا با یک بغل حالشان بهتر شده و آرام می شوند.
چقدر خوب است در این روزها که حال مردم ایران خوب نیست، کمی باهم مهربان تر باشیم، کنار هم باشیم و باعث دلگرمی یکدیگر شویم.

 

با فواید بغل کردن برای سلامتی آشنا شوید:

چه کسی می دانست که بغل کردن علاوه بر حس خوبی که برای انسان دارد، می تواند برای سلامتی فرد نیز مفید باشد؟ بد نیست در “روز بیا بغل کنیم” تعدادی از فواید آن را نیز یادآور شویم.

 

آغوش گرفتن باعث کاهش استرس می شود

بغل کردن درواقع نشانه ای از حمایت و همبستگی است و تأثیر منفی موقعیت های دردناک و استرس زا را در انسان کاهش می دهد، از همین جهت باعث تقویت سلامت روان انسان می شود.

 

آغوش باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود

آغوش مقاومت بدن در برابر بیماری را افزایش می دهد و همین امر خطر ابتلا به بیماری را در انسان کاهش می دهد.

 

افزایش سلامت قلب

ثابت شده است که در آغوش گرفتن و بغل کردن فشار خون و ضربان قلب را پایین می آورد که همین امر باعث سلامت قلب می شود.

 

به طور کلی بغل کردن، هورمون شادی به نام اکسی توسین را ترشح می‌کند و کورتیزول را که هورمون استرس است، کاهش می‌دهد. همچنین می تواند به تنظیم فشار خون، ضربان قلب، افسردگی، اضطراب و ناامیدی کمک کند.

 

برخی معتقدند ثبت روز “Let’s Hug Day” توسط کوین زابورنی (Kevin Zaborney) در آمریکا بوده است. این موضوع هنوز کامل مشخص نشده، چراکه زابورنی 31 ژانویه را روز ملی بغل کردن نامیده است.

ایده روز بغل کردن درواقع تشویق مردم به ابراز محبت به یکدیگر است.
تصور می شود که کلمه “Hug” (آغوش)، از کلمه اسکاندیناوی باستان “Hugga” به معنای “تسلی دادن” یا کلمه آلمانی “Hegen” که به معنای “ارزش دادن یا پرورش” ترجمه می شود نشأت گرفته باشد.

تعطیلات زابورنی در تقویم رویدادهای معروف چیس ثبت شده است که میزبان تعدادی تعطیلات منحصر به فرد دیگر نیز هست.

 

منابع:

daysoftheyear
nationaltoday

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.