توسعه و رشد اقتصادی در ایران و کشورهای همسایه

رشد اقتصادی در ایران

توسعه و رشد اقتصادی این روزها در کشور ما ایران مانند یک رویا شده است و ما روز به روز شاهد افول و از بین رفتن این اقتصاد هستیم.
انگار که همگی در حال فعالیت و دویدن برروی تردمیل با یک شیب ملایم به سمت پایین هستیم که کوچکترین اشتباهی باعث سقوط و از بین رفتن ما و کسب و کارمان می شود.
از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر این موضوع ، اقتصاد دولتی و صدور مصوبات پی در پی و تغییرات در قوانین و بخشنامه ها ، نابرابری رقابت در بازارهای مختلف به دلیل بنگاه داری نهاد های مالی ، غیر قابل پیش بینی بودن وضعیت در آینده ، نبود زیر ساخت های پایدار مورد نیاز از جمله حمل و نقل ، اینترنت و …می باشند که به همین دلیل ریسک سرمایه گزاری را در اکثر قریب به اتفاق بازارهای داخلی ، بسیار بالا برده است.

ما عمدتا برروی لبه پرتگاهی هستیم که هر لحظه امکان سقوط مان وجود دارد و هرچه تلاش می کنیم نهایت شاید بتوانیم خودمان را در جایگاه فعلی که داریم حفظ کنیم و از سقوط مان حد اقل برای مدت کوتاهی جلوگیری کنیم.

ایران با وجود حضور نیروهای متخصص بسیار زیاد، جمعیت جوان نسبت به دیگر کشور ها، منابع بسیار ، دارای اقلیم جغرافیایی متنوع و … متأسفانه در سال های اخیر در قیاس با سایر کشورهای منطقه شاهد وضعیت اقتصادی خوبی نبوده است و این در حالی است که کشورهای همسایه رشد اقتصادی خوبی را توانسته اند در این سال ها رقم بزنند. (مطابق نمودارهای زیر)

به عنوان مثال کشورهایی مثل ترکیه و عراق در طول 25 سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده اند و این در حالی است که کشوری مثل ترکیه در چند سال اخیر با تورم بی سابقه ای در تاریخ کشورش مواجه بوده است.

 

رشد اقتصادی

همچنین کشور عربستان که صرفا از منابع طبیعی چون طلا و مس، نفت خام، گاز طبیعی و آهن بهره مند است با وجود مشکلات بسیار زیادی که تمامی کشور های نفتی دارند توانسته است بالاترین رشد اقتصادی را در میان سایر کشور های جهان داشته باشد.

 

رشد اقتصادی در ایران و عربستان

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.