تأثیر فیلترینگ بر کسب و کارها

تاثیر فیلترینگ بر کسب و کارها

اهمیت شبکه های اجتماعی برای همه ما روشن است. این شبکه ها امکان فروش، برندینگ، ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی و شرکای تجاری را فراهم می کند.

 

متاسفانه در چند وقت اخیر با فیلترینگ گسترده اینترنت مواجه هستیم. با این اتفاق بسیاری از کسب و کار ها دچار ضرر های هنگفت و جبران ناپذیری شدند. حتی کسب و کاراهایی که درآمد مستقیمی از طریق فضای مجازی ندارند به دلیل ایجاد اختلال در مسیر های ارتباطی بین المللی، آسیب های بسیاری را متحمل شده اند.

 

در دنیایی که هر روز در حال توسعه و رشد بوده و جلب اعتماد بین المللی زیر ساخت توسعه پایدار تجارت و اقتصاد هر کشوری است، چنین رویداد هایی نشان از عدم ثبات در برنامه ریزی ها و در نتیجه ریسک بالای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی، جهت توسعه زیرساخت های اقتصادی، بویژه در تجارت های الکترونیک همچون اپلیکیشن ها و استارتاپ ها، بعنوان بخش نوظهور و پر سود بازارهای بین المللی، می باشد.

 

ما قبلا هم طعم این اتفاق تلخ را چشیده بودیم. قبل از پررنگ شدن اینستاگرام، تلگرام به عنوان یک پلتفرم بسیار محبوب برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ شناخته شده بود که با فیلتر شدن آن بیشتر فعالین کسب و کار به سمت اینستاگرام مهاجرت کردند. و حالا تمامی پلتفرم های ارتباطی مجازی بین المللی از قبیل لینکدین، واتس اپ، اسکایپ و … دچار فیلترینگ بی سابقه ای شده اند.

 

مهاجرت!!!

واژه ای بسیار آشنا به گوش تمامی ما ایرانی ها…. .

هرزمان نتوانسته ایم چیزی را تغییر دهیم درنهایت مجبور به کوچ شده ایم. از برنامه ای به برنامه ای دیگر، از کشوری به کشوری دیگر و … .

ما بارها و بارها به دلیل وجود این شرایط زمین خورده ایم و سعی کرده ایم قوی تر بلند شویم و از نو شروع کنیم.

 

در این مواقع سعی کرده ایم جایگزینی برای هرکدام از شبکه های اجتماعی پیدا کنیم و دوباره از صفر در بستر جدید شروع به فعالیت کنیم. درست مثل زمان فیلترینگ تلگرام که تمامی کسب و کارها در آن از بین رفتند و بعد از مدتی در اینستاگرام مجدد از صفر شروع به فعالیت کردند.

 

یاد این مصرع شعر افتادم که می گوید:

هرچه تبر زدی مرا، زخم نشد، جوانه شد!
چقدر گویای حال این روزهای ما است

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.