بیداری و آگاهی

بیداری و آگاهی

نوشیدن فنجانی اسپرسو، راهی است برای پشت سر گذاشتن روزها و شب های سخت و طولانی. گاهی لازم است بعد از سختی ها، ناراحتی ها و مشکلات روزمره، گوشه ای دنج بنشینیم و لیوان قهوه مان را در دست بگیریم و سعی کنیم کمی خودمان و ذهنمان را آرام کنیم. کافیین در قهوه، باعث بیداری و هوشیاری ما می شود و در آن لحظه می تواند به بهبود تصمیم گیری هایمان کمک کند.

 

هرکسی نیاز به این خلوت به همراه یک شات قهوه تلخ دارد تا خستگی هایش را برطرف کند و برای روزی دیگر از زندگی آماده شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه ای دنج در کنار دوستانمان در عصر یک روز تعطیل چقدر می تواند حال و هوایمان را برای ساعتی بهتر کند. روح انسان گاهی نیاز به استراحت دارد، دور از تمام دغدغه ها و شلوغی های روزمره.

این روزها با وجود اتفاقات تلخ، استرس و ناراحتی ها، بد نیست گاهی خودمان را به یک فجان قهوه دعوت کنیم.

امروز 23 نوامبر (2 آذر) روز ملی اسپرسو  در ایتالیا است. نوشیدنی مورد علاقه قریب به اتفاق جوانان و تمام اقشار جامعه در سراسر دنیا.

 

تاریخچه روز ملی اسپرسو

در سال 1884 در تورین ایتالیا، یک نوآوری بسیار جالب ایجاد شد. در این زمان به لطف روش نوآورانه آنجلو موریوندو، امکان استخراج حداکثر پتانسیل ممکن از دانه قهوه وجود داشت.

 

روز ملی اسپرسو برای گرامیداشت این اختراع لذتبخش و آنجلو موریوندو ایجاد شد.

این دستگاه از آن زمان تا به حال، دستخوش ارتقاء و نوآوری های متعددی شده است، ازجمله امکان اتصال و کار کردن آن با برق.

از تورین ایتالیا، این نوشیدنی در سراسر جهان گسترش یافت و جایگاه برجسته ای در اروپا، ایالات متحده آمریکا و درنهایت، کل جهان به دست آورد.

 

شما چه قهوه ای دوست دارید؟

شاید بد نباشد در این روز کمی با انواع قهوه آشنایی پیدا کنیم.

قهوه در کل دارای انواع مختلفی است که سه نوع عربیکا، روبوستا و لیبرکا محبوب تر هستند.

 

قهوه عربیکا:

پرطرفدار ترین قهوه در حال حاضر در دنیا قهوه عربیکا است که سهم تولید آن در دنیا حدود 70 درصد می باشد. همانطور که از نام این قهوه مشخص است بیشتر مختص کشورهای عربی است اما امروزه انواع این قهوه با کیفیت بسیار بالا در کشورهایی از قاره آمریکا مثل پرو هم رشد می کند.

این قهوه در ارتفاعات (حدود 800 تا 2000 متری از سطح دریا) قابل کاشت است.

 

قهوه روبوستا:

حدود 40 درصد از قهوه تولیدی جهان به این نوع اختصاص دارد و برعکس عربیکا، بیشتر در سطح پایین و در مجاورت دریا قابل کشت است.

 

قهوه لیبرکا:

لیبرکا قهوه ای نادر است که در لیبریا، کشوری در ساحل غرب آفریقا یافت می شود. این قهوه نسبت به عربیکا و روبوستا کافئین کمتری دارد اما دارای عطر و طعمی بسیار قوی است.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.