آشنایی با انواع سردخانه های صنعتی

سردخانه صنعتی

معرفی انواع سردخانه های صنعتی

کمی که در سفره غذای امروزه دقیق شویم، متوجه لزوم وجود سردخانه های صنعتی خواهیم شد. تا چند سال پیش هر میوه ای تنها در یک فصل و حتی یک ماه خاص یافت می‌شد. اما امروزه به لطف وجود این غول های تبریدی صنعتی، امکان پیدا کردن یک میوه تابستانی در میانه زمستان نیز فراهم شده است. در این مقاله به معرفی انواع سردخانه های صنعتی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

• سردخانه‌های بالای صفر:

اگر به دنبال نگهداری محصولی هستید که ممکن است بافت آن در دماهای خیلی پایین، دچار مشکل شود. یا قصد نگهداری کوتاه مدت از مواد فاسد شونده را دارید، این دسته از سردخانه‌ها برای شما مناسب هستند. اغلب این سردخانه ها، دمایی بین یک تا 15 درجه سانتی گراد را تامین می‌کنند. البته ظرفیت انبار آن‌ها چندان زیاد نیست. علت ایجاد چنین سردخانه‌هایی، نیاز به داشتن مکانی برای نگهداری محصولات کشاورزی به شکل تازه و باطراوت بود. بنابراین در هنگام ساخت این مکان‌ها نیاز چندانی به داشتن ظرفیت بالا احساس نشده است. جالب است بدانید حتی برخی از گل‌ها و گیاهان که نیاز به نگهداری خاص دارند، در این سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند. ممکن است مشابه این گل‌خانه‌ها را در باغ‌های گل دیده باشید.

گلخانه صنعتی
گلخانه صنعتی

• سردخانه‌های زیر صفر:

بسته به نیاز مخاطب این سردخانه ها می توانند دمایی بین منفی پنج تا حتی منفی پنجاه درجه را فراهم نمایند. البته قابل حدس است که سردخانه های فوق سرد برای مواردی خاص قابل استفاده هستند. بنابراین صنایع محدودی خریدار این نوع هستند. به طور متوسط می توان گفت که سردخانه زیر صفر، دمایی بین منفی دوازده تا منفی بیست و سه را تولید می‌کند. گوشت‌های منجمد که این روزها نام آن را زیاد می‌شنویم، جزو محصولاتی است که در این مکان های سرد نگهداری می‌شود. همچنین برخی از محصولات کشاورزی مانند دسته‌ای از صیفی جات برای تازه ماندن نیاز به قرارگیری در چنین محدوده دمایی دارند.

نمونه ای از سردخانه صنعتی
سردخانه صنعتی بالای صفر

• سردخانه‌های دو مداره:

بسته به نیاز مصرف کننده ممکن است روزی دمای پنج درجه بالای صفر و روزی دیگر دمای منفی ده درجه نیاز باشد. در چنین شرایطی برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه‌ها از سردخانه های صنعتی دو مداره استفاده می‌شود. این سردخانه ها امکان ایجاد هر دو دما را دارند. البته هنگام استفاده از آنها باید دقت داشت که هر بار بنا است دما تغییراتی عظیم پیدا کند، باید تمامی سردخانه تخلیه شده و شستشو و ضدعفونی کامل انجام شود. چرا که به طور مثال اگر ماده‌ای که شرایط نگهداری آن در دمای زیر صفر است به دیواره‌ای بچسبد و سپس در دمای بالای صفر نگهداری شود، فاسد شده و بوی بسیار نامطبوعی را ایجاد می‌کند. بنابراین پیش از تغییرات دما باید اطمینان حاصل شود که هیچ ماده ای در فضا سردخانه دو مداره وجود ندارد تا باعث ایجاد مشکل شود.

سخن آخر

امید است خواندن این مقاله شما را با انواع مختلف این غول‌های تبریدی آشنا کرده باشد. اگر به دنبال ساخت سردخانه‌ای با چنین شرایطی هستید. شرکت مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار می‌تواند در این راه به شما یاری و مشاوره بدهد. جهت برقراری ارتباط با ما، از شماره‌های درج شده در انتهای سایت استفاده فرمایید. یا شماره خود را برای ما بگذارید تا مشاورین مجرب ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چرخه تبرید پیشنهاد میکنیم سری به لینک “مفهوم چرخه تبرید چیست” بزنید.

بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پروژه ساخت یک پیست یخ با ابعاد استاندارد در خاورمیانه، با کاربرد اصلی هاکی روی یخ در ایران مال استان تهران، بنا شده است. این پیست که می‌تواند کاربری اسکیت روی یخ یا پاتیناژ نیز داشته باشد، از جمله تجارب موفق و درخشان ما، گروه پیشگامان تجارت، در فراهم آوردن فضایی با دمای متوسط، منفی چهارده درجه است که نشان دهنده توانمندی این مجموعه در صنعت تبرید و سرمایش می‌باشد. به لینکدین ما سر بزنید، تا اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

 

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.