استریل با گاز اتیلن اکساید

استریل با گاز اتیلن اکساید

استریل با گاز اتیلن اکساید یا ETO برای وسایل یکبار مصرف پزشکی حساس به رطوبت و حرارت انجام می شود. این گاز بی رنگ، بی بو، سمی و قابل اشتعال است.

 

استریل کردن با این روش به چهار عامل بستگی دارد:

1- میزان غلظت گاز اتیلن اکساید که باید بین 450 تا 1200 میلی گرم در لیتر باشد
2- درجه دما باید بین 30 تا 60 درجه سانتی گراد باشد
3- میزان رطوبت موجود در آن جسم که باید در بازه 40 الی 60 درصد باشد
4- زمان مورد نیاز برای قرار دادن جسم در معرض گاز اتیلن اکساید (معمولا بین 1 الی 6 ساعت است)

 

روش های استریل کردن

 

تأثیر رطوبت در روند استریلیزاسیون:

همانطور که گفته شد از اتیلن اکساید می توان برای ضد عفونی کردن وسایلی استفاده کرد که حساس به رطوبت و دمای بالا باشند. اگر هنگام استریل قطره آب برروی سطح وجود داشته باشد باعث جلوگیری از فرآیند استریلیزاسیون می شود، چراکه مانع از رسیدن گاز به میکروارگانیسم ها می شود و یا میزان گاز را کاهش می دهد.
اگر میزان رطوبت موجود برروی وسایل نهایت تا 60 درصد آن ها باشد باعث هیدراته شدن میکروارگانیسم ها و از بین رفتن سریع آن ها می شود.

 

آیا گاز اتیلن اکساید برای سلامتی انسان مضر است؟

این گاز به شدت خطرناک است و باعث ایجاد سرطان هایی مانند لنفوم، لوسمی، سرطان معده و سینه می شود.
جهت انجام فرآیند استریلیزاسیون با این روش باید حتما از تجهیزات مطمئن استفاده کرد. مهم ترین قسمت استفاده از سیلندر های استاندارد و ایمن است که این گاز از آن ها نشت نکند.

 

آیا استریل کردن با گاز اتیلن اکساید بی خطر است؟

این روش یکی از روش های رایج، ایمن و موثر برای استریل کردن تجهیزات پزشکی است. اما در کنار این موضوع مضر بودن آن برای سلامت انسان را باید در نظر گرفت.
اگر از این روش استریلیزاسیون با دقت و با استفاده از تجهیزات ایمن استفاده کنیم قطعا هیچگونه مشکلی برای انسان ایجاد نمی کند.

 

سیلندرهای نگهداری گاز اتیلن اکساید:

در گذشته این سیلندر ها از کشورهای دیگر به ایران وارد می شد. اما متاسفانه شروع تحریم ها، ورود این سیلندرها را به کشور دچار مشکل کرد. از آن پس نمونه های چینی آن در ایران به فروش رفت که نارضایتی بسیار زیادی را به دنبال داشت.

 

سیلندرهای نگهداری گاز اتیلن اکساید

 

درسال 1389 ساخت سیلندر گاز اتیلن اکساید با بالاترین کیفیت توسط متخصصین شرکت دانش بنیان پیشگامان تجارت و توسعه پایدار انجام شد و بسیاری از شرکت هایی که در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فعالیت دارند از این سیلندرها استفاده می کنند و توانسته ایم رضایت آن ها را جلب کنیم.

 

ساخت سیلندر اتیلن اکساید

 

اطلاعات بیشتر در رابطه با سیلندر نگهداری گاز اتیلن اکساید

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.