آشنایی با ورزش کرلینگ و قوانین آن

آشنایی با ورزش کرلینگ

مقدمه

یکی از فعالیت های شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار ایجاد فضاهای تفریحی ، ورزشی و سرگرمی همچون پیست‌های یخی است. این پیست‌ها برای انجام انواع و اقسام ورزش های زمستانی در فضاهای سرپوشیده استفاده می‌شوند. ازجمله این ورزش ها می‌توان به هاکی روی یخ، پاتیناژ و کرلینگ اشاره کرد. ممکن است نام ورزش کرلینگ تا حدی برای شما ناشناخته باشد و پیش از این، آن را نشنیده باشید. در این مقاله به بررسی تاریخچه و قوانین این بازی زیبا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش کرلینگ

انسان ها از اواسط قرون وسطی به انجام بازی جالب و هیجان انگیز کرلینگ مشغول بوده اند. در این زمینه حتی آثاری از بازی کرلینگ در صومعه پیزلی در اسکاتلند هم پیدا شده است . بنابراین قدمت این بازی که امروزه در المپیک زمستانی هم جایگاه ویژه ای دارد، حدود ششصد سال تخمین زده می‌شود و خاستگاه آن کشور اسکاتلند است. اما ورزش کرلینگ چگونه انجام می‌پذیرد و چه قوانینی دارد؟ در ادامه، این امر را بررسی خواهیم کرد.

بررسی قوانین ورزش زمستانی کرلینگ

حتما برای شما هم جالب است بدانید که اتفاقات این ورزش هیجان انگیز گاهی حتی فیزیکدانان را نیز گیج می‌کنند. در همین زمینه چندین دانشمند رشته فیزیک در رابطه با اتفاقات و قوانین جالب ورزش کرلینگ مقالاتی را ارائه داده اند. در زمان نوشته شدن این مقاله متاسفانه هنوز پیستی مختص ورزش کرلینگ در ایران افتتاح نشده است. در نتیجه تجهیزات این ورزش چندان در دسترس نمی‌باشند. اما خبر خوبی برای شما داریم:

شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار با داشتن برترین متخصصان صنعت تبرید و همکاری با همتایانی در کشورهای اروپایی، امکان ایجاد چند پیست کرلینگ را ایجاد کرده است. این پیست‌ها می‌توانند در ابعاد استاندار المپیک یعنی حدود 46 متر طول و 5 متر عرض، در مجموعه‌ای مانند ایران مال ایجاد شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌هایی که در پایین سایت ذکر شده اند، تماس فرمایید تا مشاورین مجرب ما شما را راهنمایی نمایند.

مرور قوانین این بازی

تمام بازی کرلینگ حول توپ این بازی می‌گردد. این سنگ سنگین وزن با نام سنگ (stone) یا در بخش هایی از جهان با نام صخره (rock) شناخته می‌شود. تصویر این توپ را در زیر می‌‌بینید. این سنگ کرلینگ، که ما از این به بعد با نام سنگ خارا می‌شناسیم، از جنس گرانیت ساخته شده و می‌تواند بین 17 تا 20 کیلوگرم وزن داشته باشد.

سنگ خارا بازی کرلینگ

همانطور که در تصویر پیداست پایین این سنگ خارا به شکل انتهای یک بطری جمع شده و در حین حرکت روی یخ از خود آثاری میکروسکوپی به جا می‌گذارد. وجود همین آثار، سبب ایجاد اصطکاک شده و باعث حرکت منحنی روی پیست می‌شود. وظیفه بازیکنان آن است که با جارو کردن مسیر جلوی سنگ آن را صیقل داده و تا حد ممکن اصطکاک را کاهش دهند تا سنگ در مسیر دلخواه آنها حرکت کرده و به خانه برسد. خانه را میتوان معادل دروازه در بازی فوتبال دانست.

سخن آخر

ورزش کرلینگ در 4 ست انجام می‌شود و مطرح ترین کشورهای مدعی این رشته فنلاند، کانادا و آمریکا هستند. این کشورها هم در رده زنان و هم مردان در المپیک های پیشین مدال آور بوده اند. امید است خواندن این مقاله شما را با ویژگی های این ورزش زمستانی باستانی آشنا کرده باشد. به عنوان نکته انتهایی باید یادآور شویم که شرکت مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار، سازنده اولین پیست هاکی روی یخ در ابعاد استاندارد پس از انقلاب در ایران در مجموعه فرهنگی ، تجاری ،تفریحی و ورزشی ایران مال است که امکان استفاده از این پیست برای سایر ورزش های زمستانی مانند کرلینگ ،اسکیت سرعت و پاتیناژ نیز فراهم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.