قوانین دعوا در هاکی روی یخ

قوانین دعوا در هاکی روی یخ

قوانین دعوا در هاکی روی یخ به چه صورت است؟ آیا مانند سایر بازی ها، امکان اخراج از بازی وجود دارد؟ در ادامه، به طور کامل به سؤالات شما در رابطه با قوانین دعوا در هاکی، پاسخ می دهیم.

 

دعوا در هاکی روی یخ

در اغلب ورزش ها، در صورت دعوای بازیکنان با یکدیگر ، عواقب جدی برایشان وجود دارد و حتی امکان اخراج آن ها از بازی نیز هست. اما در هاکی روی یخ، مبارزه ، به طور رسمی، بخشی از هاکی در سطح حرفه ای است. بر اساس قوانین NHL، داوران پس از مبارزه بازیکنان با یکدیگر، جریمه های مناسب را برایشان تعیین می کنند.

 

چرا مبارزه و دعوا در هاکی مجاز است؟

دعوا در هاکی روی یخ، یک سنت و قانون نانوشته در بین بازیکنان است که طرفداران را جذب و هیجان زده می کند. با وجود تمام این ها، دعوا در هاکی روی یخ به همراه مسئول و پاسخگو نگهداشتن افراد مجاز است و همین امر باعث امن شدن بازی می شود.
در این بازی، حتی اعضای خاصی از یک تیم وجود دارند که وظیفه ی شروع این دعواها را به عهده دارند.

 

قوانین دعوا در هاکی روی یخ:

نکته ای که این لیگ‌ها را از دیگر لیگ‌های اصلی ورزش آمریکای شمالی جدا می‌کند، این است که بازیکنان را صرفاً برای شرکت در یک دعوا اخراج نمی‌کنند.

 

هاکی روی یخ

 

1- قوانین NHL، جهت دعوا در هاکی روی یخ، بیان می کند که در شروع دعوا، هر دو بازیکن، باید چوب های خود را به طور قطع رها کنند تا از آنها به عنوان سلاح استفاده نکنند.

 

2- همچنین باید دستکش هایشان را به زمین بیندازند.
چراکه چرم سخت و پلاستیک دستکش ها ممکن است در حین مبارزه به بازیکنان لطمه ای وارد کند.

 

3- از دیگر قوانین دعوا حین بازی هاکی، می توان به روی سر بودن کلاه اشاره داشت. علت این امر، عدم وارد شدن ضربه به سر و ایجاد مشکل برای بازیکنان است. در صورتیکه بازیکنان کلاهشان را از سر بردارند، هر دو بازیکن دو دقیقه پنالتی اضافی دریافت خواهند کرد.

 

4- بازیکنان همچنین باید به هشدار داور جهت پایان دادن به دعوا توجه کنند.

 

درصورت عدم رعایت هرکدام از قوانین ذکر شده در بالا، ممکن است منجر به جریمه و محرومیت از بازی های آینده شود. بر اساس قوانین NHL درصورت جریمه شدن بازیکن، دستمزد او به صندوق کمک اضطراری NHL می رود.

 

با افتخار اعلام می کنیم که شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار، سازنده اولین پیست یخ استاندارد در ایران واقع در ایرانمال است.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.