خدمات تعمیر و نگهداری (CM) در یک نگاه

پیشگامان تجارت و توسعه پایدار اراپه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری. تلفن: 021 8886 4896 : آدرس: خیابان مفتح شمالیُ خیابان مرزبان نامهُ

خدمات تعمیر و نگهداری به روش condition monitoring به چه معناست؟

از جمله خدماتی که گروه مهندسی پیشگامان تجارت و توسعه پایدار انجام می‌دهد، تعمیر و نگهداری بر اساس پایش وضعیت است. اما این عمل دقیقا چگونه انجام می‌گردد و چه تعریفی دارد؟ تعمیر و نگهداری که با روش پایش وضعیت انجام می‌شود، به مجموعه اعمالی می‌گویند که با پایش وضعیت ماشین و بررسی تغییرات آن در طول زمان براساس پارامترهایی مانند ارتعاشات، صدا، عملکرد، روانکاری و دما، وضعیت تجهیز را تعیین می‌کند.

ویژگی‌های روش cm :

در روش تعمیرات دوره­‌ای، تعمیر یا تعویض قطعات، در بازه‌­های زمانی معین، بدون توجه به وضعیت ماشین، باعث می­‌شود که هزینه زیادی صرف لوازم یدکی و نیروی کار گردد. این امر سبب می‌شود که ماشین، مدت زمان زیادی متوقف باشد. اما در روش CM برای جلوگیری از تعمیرات غیر ضروری بر روی اجزای سالم و صرفه جویی در زمان انجام تعمیرات، برنامه ریزی تعمیراتی براساس شرایط کار دستگاه صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر در نسل سوم متدهای نگهداری، موسوم به نگهداری پیش بینانه، هر قطعه از ماشین، تا زمانی که کارکرد مناسبی داشته باشد، مورد استفاده قرار می­‌گیرد. اما بیایید کمی جزئی‌تر، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از روش پایش وضعیت را از نظر بگذرانیم:

  • توقف ماشین برای رفع عیب می‌تواند برای زمان معین و مناسب برنامه ریزی شود
  • از بروز خسارات کلی به ماشین و در نتیجه بروز خرابی ناگهانی جلوگیری می شود
  • کاهش زمان توقف تجهیز
  • داشتن زمان طولانی برای تامین لوازم یدکی مورد نیاز تعمیر ماشین، برنامه ریزی بهتر و بالانس کردن حجم زیاد کارهای تعمیراتی
  • کاهش مصرف قطعات یدکی
  • کاهش هزینه
  • بالابردن کیفیت محصول و ضریب اطمینان ماشین
  • کم شدن نیاز به نصب دستگاه های رزرو و Stand By
  • اغلب تکنیک های CM غیرتهاجمی (Non-invasive) بوده و به سلامت ماشین آسیب نمی‌رساند

پیشگامان تجارت و توسعه پایدار ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر و نگهداری، پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت، در تماس باشید. همچنین اگر علاقه مند هستید که درباره condition monitoring بیشتر بدانید، به لینک این نوشته مراجعه فرمایید. 

 

ما را در آپارات دنبال کنید.

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.