پنجشنبه 10 آذر روز مجلس است. در این روز ابتدا میخواهیم در رابطه با مهارت خوب گوش دادن و تأثیر آن در روند کارها و قوانین صحبت کنیم.
گوش دادن به صحبت ها و خواسته های افراد یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدیر خوب است. هنر خوب گوش دادن با زندگی روزمره و بخصوص زندگی کاری، اجتماعی و سیاسی رابطه مستقیم دارد.
این امر باعث افزایش کیفیت ارتباط با دیگران می شود و مهم ترین نکته این است که مدیران را قادر می سازد که محبت، همدلی و همکاری کارکنان را جلب کنند.
اگر افق نگاه خود را نسبت به موضوع ذکر شده وسیع تر کنیم میبینیم که این ارتباط می تواند در ابعاد بزرگتر از یک سازمان و در یک دولت نیز اتفاق بیفتد. هنگامیکه نمایندگان مردم سخنان آن ها را به درستی و کامل می شنوند و به آن ها توجه می کنند خیلی از مسائل و نارضایتی ها بوجود نمی آمد.
گوش سپردن باعث بهبود روابط بین طرفین می شود و اگر ناراحتی، دلخوری و مشکلی بوجود آمده باشد، وقتی طرف مقابل توجه و اهمیت سخنانش را میبیند کمی آرام میگیرد و همین امر باعث رفع بعضی نارضایتی ها و بهبود روابط می شود.
از دیگر مزایای گوش سپردن می توان به ارتقا دانش، خلق ایده هایی نو و از همه مهم تر افزایش وفاداری بین افراد شود.
هنگامیکه نمایندگان مجلس به خواسته های مردم گوش فرامی دهند، رابطه ای که بین آن ها، به عنوان مردم و نماینده مردم برقرار است بهتر می شود و وفاداری بین آن ها بیشتر می شد.
زمانیکه نمایندگان مردم در مجلس قبل از وضع هر قانونی و قبل از هر تصمیم گیری ابتدا به سخنان مردمشان با جان و دل گوش می دهند. این گوش دادن پنجره ای از دنیایی دیگر برایشان باز می کند و باعث بهبود روابط و تصمیم گیری هایشان می شود.