خیام، دانشمند تمام دوران

عمر خیام دانشمند تمام دوران

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

وین حرف معما نه تو خوانی و نه من

هست از پس پرده گفت‌وگوی من و تو

چون پرده برافتد، نه تو مانی و نه من

خیام

حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری شاعر، ریاضی‌دان و ستاره‌شناس ایرانی در دورۀ سلجوقی که در قرن پنجم هجری در نیشابور به دنیا آمد.

سبک زندگی او

او در لحظه زندگی میکرد و این سبک زندگی را میپسندید و بسیاری از فیلسوف ها و شعرا در زمان حال سیر میکردند و آثاری جاودانه ثبت کرده اند. داشتن این سبک زندگی دلالتی در ناشایست بودن آنان نداشته است.

خصوصیات خیام

خیام دارای هوشی فوق العاده و حافظه ای نیرومند و قوی بود و علاوه بر داشتن دانش در ریاضی، نجوم در فلسفه، دین، تاریخ، تنظیم تقویم شمسی، موسیقی نیز تبحر فراوانی داشت پس می توان او را بزرگترین دانشمند قرن پنجم نامید. مقام و شهرت بسیار خیام در زمان خود سبب شد معاصران او همه وی را به القاب بزرگی مانند امام، فیلسوف و حجة الحق بستایند. خیام علوم و فلسفه یونان را تدریس می کرد و دانشجویان را به ورزش جسمانی و پرورش نفس تشویق می‌کرد.

باور او

ناراحتی انسان حاصل افکار و اطلاعات کم یا غلط و به تعبیر دیگر جهل است (از نظر اهل معرفت معنی جهل ندانستن نیست دانستن کج است) چون فکرهای اضافی و بیجا متوقف شود ، بصیرت مدنظر خیام فراهم می‌گردد.

عقاید افراد

عقاید هر فرد ممکن است با آن چیزی که ما می‌پسندیم متفاوت باشد، و سبک زندگی آن فرد نیز ممکن است خاص همان فرد باشد.توانایی های هر فرد میتواند به مانند تکه های مختلف یک پازل باشد، با توانایی های یکدیگر ما میتوانیم مشکلات را حل کنیم، جدا از عقیده ، دین، اخلاق و سلیقه های گوناگون و متفاوت.هر فردی مسئول اعمال خودش است، شاید همان فردی که ما ناآگاه و نابخرد می‌نامیم در حل مشکلی توانایی داشته و گره ای از مشکلات بگشاید.

 

درباره ما

شرکت پیشگامان ماموریت دارد تا با بهره گیری و آموزش نیروهای فنی و مهندسی کار آمد و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بکارگیری آنان در واحدهای مختلف اعم از بازاریابی و فروش ، بازرگانی و مهندسی ، ضمن ترجمه صحیح نیازمندی های صنعت جهت ارائه به شرکت های معتبر خارجی ، مشاور قابل اعتمادی برای صنعت کشور جهت تهیه و تامین و انتخاب بهترین گزینه ها جهت حل مشکلات و محدودیت ها در نتیجه افزایش بهره وری واحدهای متقاضی گردد.

آخرین مقالات

This site is registered on wpml.org as a development site.